Фотограф розповів, як у Японії роблять фотографії про військових Донбасу
Фотограф розповів, як у Японії роблять фотографії про військових Донбасу
Повідомляє Радіо Свобода
На початку лютого підписники та друзі перекладача з японського Бориса Мороза, який живе в Харкові, побачили у нього в стрічці фотографії, які спочатку могли здатися їм звичними: бійці батальйону "Азов" та інших українських підрозділів позували фотографу.
Японці давно відомі як майстри косплею - максимально деталізованого перевтілення в різні ролі.
Тепер до косплею персонажів аніме додалися і учасники війни в такому далекому від Японії Донбасі.
Недосвідчене око могло не помітити підступу. Ось, наприклад, боєць позує на тлі прапора 79-ї окремої десантно-штурмової бригади, тих самих "кіборгів", які прославилися обороною аеропорту Донецька від проросійських сепаратистів.
Тим не менш, всі ці знімки зроблені зовсім не в Україні, а в напівзакинутій будівлі в одному з міст японської префектури Тіба.
Ця пневматична зброя, яку використовують замість куль пластикові кульки, була винайдена в Японії в 70-ті роки минулого століття і залишається в цій країні легальною, хоча влада багатьох інших країн наклала на її використання сувору заборону. Японський закон говорить, що страйкбольна зброя повинна бути зроблена з легких матеріалів, таких як пластик або спеціальні сплави алюмінію, а також обмежує максимально допустиму дульну енергію при пострілі з нього.
Купити точну копію автомата Калашникова для гри в страйкбол в Японії можна всього за 265 доларів США.
Хаяо Сато, який бере участь у заходах японських реконструкторів з 2016 року, розповів, що раніше шанувальники цього хобі в основному косплеїли американських військових.
Однак, за його словами, в останні роки все більшою популярністю користуються образи учасників війни на сході України.
За словами Сато, інтерес мілітаристської тематики виник у нього саме після знайомства з копією АК-47.
Японські реконструктори не тільки влаштовують страйкбольні битви, а й користуються спеціальними "студіями" в покинутих будівлях і лісах, де детально відтворюють сцени війни. Одна з таких студій біля підніжжя знаменитої гори Фудзі бере з косплеєрів близько $320 на годину за використання своїх приміщень.
Двоє японських "реконструкторів" підкреслили, що за їх хобі немає ніякої ідеологічної мотивації. За їхніми словами, мова йде про вдосконалену версію гри "ковбої проти індіанців", в яких символіка покликана лише розрізняти протиборчі сторони.
Тим не менш, до відтворення деталей японці підходять з властивою їм педантичністю. В інтернеті є навіть блог і твіттер-аккаунт, в якому учасників страйкбольних баталій і творців постановочних фото інформують про останні новинки в обмундируванні та ЗСУ.
Більшість реквізиту для своїх ігор японці купують на спеціалізованому форумі.
Там можна знайти не тільки серійні зразки, а й замовити точні копії рідкісної зброї, яку спеціально для вас надрукують на 3D-принтері.
Власник ще одного магазину, який спеціалізується на продажу в Японії російського військового обмундирування, каже, що часто йому вдається запропонувати покупцям "оригінальні, хоча і вживані речі". Секрет їх походження він розкривати відмовляється, посилаючись на "комерційну таємницю".
Багато зразків зброї та іншого обладнання робляться на замовлення після уважного вивчення фотографій і відео із зони бойових дій на Донбасі.
Як розповів Хаяо Сато, повне екіпірування під українського або російського солдата, включаючи зброю, може коштувати до 2000 доларів і зайняти тижні, поки не будуть знайдені всі необхідні для неї компоненти.
Незважаючи на любов реконструкторів до деталей, тут їхню роботу відразу видає мінеральна вода Evian і дивовижна "козацька горілка", яку можна зустріти хіба що в магазинчиках для експатів з пострадянського простору.
Японці із задоволенням косплеять не тільки військових, а й російський ОМОН.
Навіть намагаються наряджатися як справжнісінькі гопники з 90-х.