Автобот Сєвєродонецька: користь і завдання мобільного ЦНАП
Уже майже рік жителі сільської місцевості можуть зручно і якісно отримувати адміністративні послуги, економлячи при цьому свій час і гроші на проїзд до міста. А все тому, що фахівці приїжджають самі. Завдяки співпраці з програмою ООН із відновлення і розбудови миру Сєвєродонецьк у 2020-му році отримав Мобільний Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП).
Чим оснащений мобільний ЦНАП і що входить в його завдання дізнавався «Східний варіант».
Щоб дізнатися, як працює «автобот», «Східний варіант» звернувся до центру надання адміністративних послуг в Сєвєродонецьку, де заступниця начальника відділу адміністративних послуг Ольга Чередниченко розповіла більше про роботу центру.
Що таке мобільний ЦНАП і які послуги він надає?
Мобільний ЦНАП — це спеціально обладнаний транспортний засіб, в якому здійснюється прийом громадян. Почав свою роботу мобільний центр Сєвєродонецька 17 листопада 2020-го року. З початку 2021-го надано 1054 адміністративних послуги.
ЦНАП виїжджає в Смолянинівський, Борівський, Боровенський, Епіфанівський, Новоастраханський, Сиротинський і Чабанівський округи.
Яким чином формується запит на виїзд ЦНАП?
Як пояснила Ольга Чередниченко, замовляє виїзд мобільного ЦНАП сільрада в залежності від кількості заявок.
«У нас створена відповідальна група, яка збирає заявки громадян. Люди подають заявки онлайн або в телефонному режимі. Адміністратори на віддалених робочих місцях працюють в будівлях колишніх сільрад. Ми зідзвонюємося з адміністратором або зі старостою округу», — пояснює вона.
Що буде, якщо заявок мало?
«Якщо староста повідомляє, що заявок усього одна або дві, виїзд переноситься на наступний тиждень через економію палива. Якщо заявку необхідно подати терміново, люди самі приїжджають до нас будь-якого дня в години прийому. Дивимося, яких заявок більше. Наприклад, в Борівське ЦНАП виїжджає майже щовівторка.
Погоджуємо, які фахівці виїжджатимуть в округ. З мобільним центром виїжджають такі фахівці: представник пенсійного фонду, представник соцзахисту, реєстратор нерухомості», — розповіла Ольга Чередниченко.
Справжній трансформер
«Східний варіант» вирушив разом з фахівцями в мобільному ЦНАП до Борівського округу, де мав можливість подивитися, як трансформується центр і як проходить робочий день його співробітників.
Після приїзду в селище Борівське водій мобільного центру Олександр провів екскурсію всередині транспорту. Водій показав, що машина може розкладатися і збільшуватися.
Також водій уточнив, що є можливість встановити навіс, щоб люди могли чекати в тіні. У мобільному ЦНАП є системи обігріву та кондиціонування повітря, три місця для відвідувачів.
Завдяки компактному пандусу можуть обслуговуватися особи з інвалідністю. Для них також є спеціальне крісло.
Мобільний центр може працювати в будь-яку пору року і в будь-якому місці.
Крім того, Олександр розповів, як довго може працювати центр, на скільки вистачає заряду.
«Зазвичай ми під’єднуємося до сільради до розеток 220 Вольтів. Тобто обмеженого часу немає.
Автономне живлення у нас — генератор. Працюємо переважно до 14:00-15:00, якщо більше людей, значить — до останнього клієнта», — пояснює він.
Робочий день мобільного ЦНАП: завдання фахівців
До 9 ранку мобільний ЦНАП був повністю трансформований в повноцінне приміщення для прийому громадян. Фахівці змогли зайняти свої робочі місця. Люди почали підходити та займати чергу.
«Східний варіант» дізнався в адміністраторки мобільного ЦНАП Олени Жолудєвої, з якими питаннями до неї найчастіше звертаються.
«Ось зараз, наприклад, до представника управління соцзахисту звернувся клієнт, і його заяву приймають, то наступним його кроком буде звернення до нас. Ми тут же видаємо довідку про реєстрацію, про місце проживання, довідку про склад сім'ї. Крім цих питань ще маса інших. Мобільний центр надає понад 200 видів послуг. Також, якщо в старостаті збереться достатня кількість заявок, сюди виїжджають державні реєстратори, кадастрові реєстратори з ЦНАП», — розповіла вона.
Для проведення операцій з документами мобільний центр обладнаний своїм вайфаєм, принтером, сканером, копіювальним апаратом, ноутбуками.
«Якщо немає можливості зробити якісь довідки тут, ми робимо вже на місці в Сєвєродонецьку і на видачу вже привозимо сюди. Наприклад, якщо мова йде про реєстрацію місця проживання, завдяки під’єднанню до загальної програми “Реєстр територіальної громади”, ми маємо можливість робити всі ті самі дії, що й адміністратори в Сєвєродонецьку», — пояснює Олена Жолудєва.
Ірина Говорова — головна спеціалістка пенсійного фонду України в Луганській області.
Вона розповіла «Східному варіанту», з якими заявками до неї найчастіше звертаються люди.
«У віддалених місцях ми надаємо такі послуги: консультації, розрахунок стажу, перевірка документів, перерахунки у зв'язку зі звільненням і працевлаштуванням за статтею 42, оформлення заяв для отримання допомоги на поховання та недоотриманої пенсії померлих. Це найчастіші звернення. За новими призначеннями люди звертаються в наше управління безпосередньо в Сєвєродонецьку. Сюди приходять переважно люди похилого віку, яким важко дістатися до міста, сидіти в черзі», — говорить вона.
Головна спеціалістка відділу прийому управління соціального захисту міста Сєвєродонецька Юлія Радіонова також розповіла про свої завдання в ЦНАП.
«Приймаємо документи, комплектуємо справи. Здебільшого документи приймаємо на субсидії, ведемо консультацію з приводу отримання пільг. А також соціальної допомоги. Сюди входять допомога при народженні, “самотня мама”, державна соціальна допомога малозабезпеченим сім'ям. Тобто звертаються незахищені верстви населення.
Наприклад, в Борівському зараз є староста, яка може вести такий прийом самостійно. Але на цю мить фахівець у відпустці та, щоб люди не витрачали час і гроші на поїздку в Сєвєродонецьк, в Борівське виїхав мобільний ЦНАП. З жовтня ми прийматимемо заяви на субсидії на опалювальний сезон. В цей період завжди дуже багато людей», — ділиться вона.
Говорячи про труднощі, з якими доводиться стикатися працівникам центру, варто відзначити проблеми фінансової інфраструктури.
«Найбільший недолік на цей час в старостаті — це відсутність відділення Ощадбанку або якихось інших банків, коли людям необхідно надати реквізити. Люди похилого віку можуть припуститися помилки в цифрах, тому ми просимо довідки з банку. І в результаті їм, на жаль, все одно доведеться їхати в місто. Тому, щоб цього не сталося, ми просимо їх відразу приходити з повним пакетом документів», — розповідає Юлія Радіонова.
Проте місцеві жителі задоволені, що є такий виїзний центр. Староста Борівського округу Афанасьєва Лідія Іванівна розповіла про настрої в окрузі.
«По-перше, це економія грошей на проїзд, по-друге — часу. Переважно заявки йдуть на субсидії та пенсійний фонд, реєстрацію майна, земельних паїв. Ми замовляємо адміністратора. Ось, наприклад, ми зібрали 6-10 осіб з заявками. Після чого ми дзвонимо в ЦНАП, просимо приїхати адміністратора», — розповідає Лідія Іванівна.
За її словами, адміністратор потрібен не завжди.
«Наприклад, зняття з обліку, постановка на облік, соцзахист, пенсійний фонд робить наш місцевий ЦНАП. Наш адміністратор робить всі види послуг, тільки паспорти не робить. Якщо щось змінюється в графіку або хтось іде у відпустку з працівників, ми інформуємо людей, розміщуємо інформацію на всіх зупинках і магазинах, щоб нікого не образити, щоб люди були в курсі», — резюмує староста Борівського округу.
Лідія Іванівна поділилася з нами, що люди задоволені та раді такому нововведенню. Фахівці центру також відзначають вдячність клієнтів і вважають ЦНАП хорошою ідеєю.
Читайте також: ЦНАП у прифронтовій зоні. Як отримує адмінпослуги Авдіївка та що потрібно знати містянам