100 доларів на тренди: як політики Луганщини рекламують себе в соцмережах
Як йде «битва за голоси» в онлайн-просторі та скільки готові витратити кандидати на піар — дізнався ВВ
Передвиборчі перегони на Луганщині активними не назвеш, адже в багатьох містах і селах голосування не відбудеться за рішенням ЦВК.
На підконтрольній уряду України території області мерів і міськрад обиратимуть лише в 4 містах — це Рубіжне, Кремінна, Сватове і Старобільськ.
Втім, там «битва за голоси» все ж йде з різною інтенсивністю.
Хто ж з кандидатів і партій «в тренді» і використовує рекламу в соціальних мережах — дізнавався «ВВ».
Рубіжне
На початку жовтня 4 рекламних пости в Фейсбуці розмістив кандидат від партії «Справедливість» Дмитро Мухтаров.
Три з них — невеликі відеоролики, де Мухтаров обіцяє полагодити дахи, що протікають, та облаштувати майданчик для катання на роликах і скейтах. Ще один пост — подяка за спільну допомогу погорільцям.
У вересні було ще 5 постів з розповідями про свої досягнення та участь у флешмобі «Бумеранг книг». Кожен коштував менш як 100 доларів. Сторінка кандидата «свіженька», створена 9 вересня 2020 року.
Кандидат на пост мера Валерій Харчук згадується лише в одному рекламному пості «Нацкорпусу Луганщини», в якому йдеться про акцію протесту проти незаконно встановлених дорожніх знаків.
Та й там Харчук зазначений не як кандидат, а як депутат Рубіжанської міської ради.
В одному пості згадується і Сергій Хортів. Це відео на сторінці нардепа Сергія Шахова, оплачено партією «Наш край».
Витратили на цю рекламу менш як 100 доларів.
Кремінна
Тут про Фейсбук, мабуть, чув лише Володимир Струк.
На його сторінці, створеній 24 вересня 2020 року, 2 рекламних пости з інформацією про кандидата.
Кожен також коштував менше ніж 100 доларів.
Сватове
У двох постах згадується кандидат Євген Рибалко.
Це відео на сторінці нардепа Сергія Шахова, оплачено партією «Наш край».
Витратили на цю рекламу менш як 100 доларів.
Одну рекламну публікацію запустив Олег Рибалкін.
Найактивнішою в цьому місті виявилася Віта Сліпець. Її сторінка кандидата створена 18 вересня. Але є і реклама з іншої, основної сторінки.
Усього 12 постів: в них йде мова про саму претендентку на крісло мера, її погляди, сім'ю, створення Сватівського району.
А в Старобільську і зовсім рекламою в Фейсбуці поки ніхто не скористався.
Партія сказала — треба
У політичних партій коштів на рекламу більше, та й план, ймовірно, масштабніше. Хоча і тут Луганщину особливо «не балували».
Наприклад, сторінка «Команда Зеленського на Луганщині» створена 20 січня 2019 року, але активність проявляє здебільшого перед виборами. Напередодні місцевих виборів 2020 року опублікували два рекламних пости, просування кожного обійшлося менше ніж в 100 доларів.
У них загальні ролики з посиланням «Україна — це ти» і «все залежить від тебе», без регіональної специфіки.
Не скупиться на рекламу партія «Наш край», яка зосередила зусилля в основному на Донбасі.
Тільки з 6 по 12 жовтня на піар у Фейсбуці загалом витратили понад 19 тисяч доларів (понад півмільйона гривень).
Правда, про Луганщину і тут згадували не дуже часто. Усього цього року кілька десятків постів, кожен не дорожче 100 доларів. В основному це фото і ПІБ кандидата від партії.
На сторінці Луганської організації партії «За майбутнє» в серпні-вересні було 18 постів, в просування яких вкладали гроші.
Це загальна інформація про партію, пропозиція застрахувати працівників освіти та коментар про скасування виборів.
Якщо говорити про «Опозиційну платформу — за життя», то в Луганській області демонструють кілька сотень їхніх рекламних постів.
Але всі вони — або загальні, або зовсім з різних міст сусідньої Донеччини.
Луганські обласні осередки партій «Європейська солідарність» і «Батьківщина» платною рекламою в Фейсбуці не захоплюються.
Який результат?
З усього вищесказаного можна зробити два висновки.
Або Луганська область в принципі політикам не особливо цікава, і вони не хочуть витрачатися тут на вузькоспрямовану інтернет-рекламу.
Або краще діяти перевіреними старими методами: ремонти лавок і установка дитячих майданчиків під вибори, зустрічі з виборцями під концерти або, кінець кінцем, просто зовнішня реклама.
А хтось і зовсім йде второваною стежкою підкупу — поліція Луганщини зафіксувала понад сотню повідомлень про можливе порушення виборчого законодавства. Які вже тут лайки.
Читайте статтю Королі лайків: хто з маріупольських політиків найбільше витрачає на рекламу в соціальних мережах