У USAID назвали вартість проекту з будівництва залізничної гілки на Луганщині
Вартість проекту з будівництва залізничної гілки на Луганщині в районі 80-100 млн дол.
Про це повідомляє Східний варіант з посиланням на Дом
У Луганській області планують побудувати нову залізничну лінію, яка з'єднає північні райони регіону із загальною мережею української залізниці. Вартість цього проекту коливається в районі 80-100 млн дол. Але при цьому втрати Луганщини від відсутності залізничного сполучення за рік у середньому становлять понад 90 млн євро. Про це повідомив Олександр Стеценко, керівник напрямку енергетики та інфраструктури проекту USAID «Економічна підтримка Східної України».
Він нагадав, що основна проблема Луганської області з залізничним сполученням у тому, що в регіоні одна з двох залізничних гілок - «Лантратівка - Кондрашевська Нова - Луганськ», починаючи з 2015 року є відрізаною. Вона на півночі межує з територією Російської Федерації, на півдні - з тимчасово непідконтрольною частиною регіону.
"2/3 території Луганської області не мають фізичного зв'язку з рештою території України. Тобто туди можна доїхати тільки на автомобілі", - зазначив Стеценко.
За його словами, вартість цього проекту коливається в районі 80-100 млн дол., втрати Луганської області тільки за рік від відсутності залізничного сполучення становлять понад 90 млн євро. І якщо раніше вважали, що проект будівництва нової лінії занадто дорогий і не окупить себе, то зараз, за словами експерта, ця думка змінилася докорінно.
"Якщо скласти в сумі всі витрати, то виявляється, що ця залізниця окупиться в цілому для економіки України, для економіки регіону. Окупиться за один рік. І зараз це вже цікавий проект для реалізації", - зазначив він.
Стеценко також повідомив, що 3 тижні тому вже був запущений тендер на розробку техніко-економічного обґрунтування (ТЕО).
"Ось це ТЕО якраз є першим етапом реалізації проекту. Тобто без цього техніко-економічного обґрунтування неможливо обговорювати з міжнародними структурами фінансування проекту. В обов'язковому порядку їм необхідне обґрунтування, - який проект, скільки він буде коштувати, яку користь принесе, які потенційні ризики, який термін реалізації, які учасники, хто що робить. Ось ці питання повністю висвітлюються в ТЕО", - розповів експерт.
Всього розглядається чотири варіанти будівництва нової гілки. Один з них передбачає, що вона пройде через Сєвєродонецьк.