У Маріуполі видано монографію з історії театру північного Приазов'я
Історія театрів періоду з середини XIX і XX століть Маріуполя та Бердянська увійшла в монографію.
Про це повідомляє Східний Варіант з посиланням на "Приазовский рабочий".
Монографія «Театральне життя північного Приазов'я» представлена городянам в стінах маріупольського університету. За словами Ольги Демідко, праця включає дослідження понад 600 архівних, наукових і краєзнавчих джерел і ілюстрована 22 фотографіями. Деякі з них раніше не публікувались у відкритому доступі.
«Монографія з'явилася завдяки дисертації, в якій я досліджувала північне Приазов'я. Цей регіон ще не вивчений в культурному плані - це велике поле для діяльності. Довелося особисто відвідати деякі архіви України. Було цікаво порівняти, як в містах цього регіону розвивалося театральне мистецтво. Спочатку я досліджувала розвиток театру в Маріуполі по різних публікаціях, спогадах, праць того ж Лева Яруцького, Аркадія Проценко, архівних справах, далі тема розширилася на села, Бердянськ, Мелітополь. Так вдалося встановити, що в регіоні культурними центрами в той час були Маріуполь і Бердянськ. Виявилося, що хоч в Бердянську театр виник і раніше, ніж у нас, там згодом його розвиток пішов на спад. Після окупації він так і не відродився. Мені вдалося встановити дані про 25 театральних колективів, з яких 15 професійні та 10 самодіяльні. Більшість з них - маріупольські»,
- розповіла Ольга Демідко.
Вона додала, що в процесі роботи вдалося скласти періоди становлення і формування театрів, а також порівняти етапи розвитку цієї культури в північному Приазов'ї. У порівнянні з попередньою монографією Ольги Демідко, яка включає 286 ілюстрацій, ця робота доповнена 22 зображеннями, афішами, програмами та фотографіями театрів Бердянська і Маріуполя, які раніше не були введені в обіг. Так, вперше публікується знімок постановки грецького театру, підготовлений список прізвищ діячів культури тих років.
Також Ользі Демідко вдалося з'ясувати реальну дату зародження театру в Маріуполі, відмінну від версії Лева Яруцького.
«На мій погляд, це об'єктивна праця, без підтасування фактів і ідеологій. Дуже було цікаво дослідити період окупації - попри те, що нацисти зайняли місто, культура продовжувала існувати, були спектаклі на високому рівні, приїжджали актори з інших театрів. Нонсенс, що після окупації багато акторів залишилися в місті, правда, були оголошені ворогами народу. Їх прізвища продовжують зустрічатися в спектаклях вже відновленого театру. Процес дослідження був захопливим»,
- підкреслила Ольга Демідко.
Вона додала, що продовжує вивчати тему театру, але вже в іншому ключі.