У Маріуполі частина цехів "Азовсталі" переходить на п'ятиденку, - ЗМІ
У Маріуполі робітників кількох цехів металургійного комбінату "Азовсталь" компанії "Метінвест" переводять на п'ятиденний режим роботи через низьке завантаження виробництва.
Про це повідомляє 0629.
Тривогу забив профспілка "Народна солідарність", в якому заявили, що робітникам цехів прокатного комплексу (обжимного, рейкобалочного і великосортного) "Азовсталі" повідомили про майбутнє значне скорочення працівників у липні.
"Начальство пропонує людям самостійно написати заяви про звільнення нібито за власним бажанням або "за згодою сторін", обіцяючи за це одноразову матдопомогу в розмірі трьох окладів. У разі проведення скорочень всупереч законодавству, відповідні дії керівництва комбінату будуть оскаржені в судовому порядку", - повідомили в профспілці.
При цьому раніше в пресслужбі "Метінвесту" стверджували, що не збираються скорочувати персонал ні на ММКІ, ні на "Азовсталі" і готові запропонувати співробітникам альтернативні вакансії і перенавчання. У зв 'язку з цією ситуацією в компанії знову запевнили, що скорочення на "Азовсталі" не планується.
"На металургійному комбінаті "Азовсталь" не йдеться про скорочення персоналу. Так, дійсно, тривалий період зберігається вкрай низький попит на сортову продукцію, сортопрокатні цехи через низьке завантаження періодично виводяться в простій. Це наслідок кризових явищ на внутрішньому і зовнішньому ринках", - зазначили в "Метінвесті".
У пресслужбі компанії навели дані щодо зниження виробництва. За прогнозами, завантаження рейкобалочного цеху "Азовсталі" в 2021 році навряд чи перевищить 30% від його поточних можливостей. Так, у березні виробили лише 5,5 тис. тонн продукції, у лютому - 7,5 тис. тонн порівняно з 2010-2015 роками, коли цех виробляв у середньому по 36 тис. тонн на місяць.
"Одна з ключових причин такого падіння - втрата зовнішніх ринків. По суті, єдиним великим покупцем азовстальських магістральних рейок залишилася "Укрзалізниця", яка не забезпечує замовленнями маріупольське підприємство через відсутність системної модернізації залізничного полотна в Україні. Крім того, частина залізничного господарства "Укрзалізниці" опинилася на непідконтрольній території, як і деякі великі шахти, яким теж потрібні свої рейки для обладнання гірничих виробок. Поточний портфель замовлень переважно сформований зовнішніми замовленнями, які більше орієнтовані на безперервно-литу заготовку", - пояснили в "Метінвесті".
У зв'язку зі сформованою ситуацією, щоб не виводити цехи в простий і максимально зберегти колектив, було прийнято рішення про зміну графіків роботи - з безперервного на п'ятиденний з двома вихідними. Також планується внутрішньоцехове укрупнення - об'єднання великосортного прокатного цеху з рейкобалочним цехом.
"Персонал підрозділів отримав пропозиції про перехід на наявні вакансії в підрозділах МК "Азовсталь", а також на інших підприємствах компанії в Маріуполі. Ці перекази можливі без перенавчання за наявності відповідної кваліфікації, а також з можливістю перенавчання та збереження середнього заробітку на даний період. Всі дії проходять виключно в рамках законодавства України та нормативних актів, а також колективного договору", - підкреслили в компанії.