"Тонку Червону Лінію" сходу візуалізували в Києві (фото)
Масштабні великоформатні полотна крутих та зрілих авторів зі Сходу, які писали просто перед відкриттям виставки, знаходять своє місце у залі, і починають формувати простір. Але об’єднуються вони у єдину імерсивну інсталяцію тільки тоді, коли на підлогу падає червона неонова стрічка - і в повітря злітають справжні іскри.
Про це повідомляє Східний Варіант з посиланням на організаторів конкурсу
Пів сотні робіт презентували на експозиції у Києві. До кінця місяця її можна побачити в галереї Інституту проблем сучасного мистецтва. Роботи створювали митці під час арт-резиденції в Бахмуті. Частина картин має віртуальну складову - це додана реальність, яка з’являється при наведенні смартфону. В цьому репортажі передаємо атмосферу зі столичного відкриття.
Лєна Клочко - кураторка арт-резиденції «Тонка Червона Лінія», єдина жінка-митець серед учасників. Саме в її майстерні Jipabimil в Бахмуті творили художники родом зі сходу.
«Я ще коли повернулася до Бахмута в 2016-му році, хотіла зробити арт-проєкт. В голові крутилася назва – «Тонка Червона Лінія». Саме лінію цього кольору я поєднувала з процесами в нашому регіоні. Пізніше дізналася, що є такий термін. Виник він під час Кримської війні, де сили росіян значно перевищували сили супротивника, а саме англійців. Одні, хто залишився на полі бою, - шотландський полк. Керівництво ухвалило рішення вистроїти воїнів в шеренгу не по чотири, як завжди, а по два. Вояки були одягнені в червоні мундири. Ця битва відбувалася в сутінках і супротивнику здалося, що там цілий фронт. Хоча це була тонка червона лінія оборони. І битва не відбулася, хоча суперник значно переважав. Ми розвили цю думку і вирішили, що це наша лінія усвідомлення та перетворення», - каже Клочко.
Лєна називає цю виставку у Києві іспитом для проєкту та митців. До роботи резиденції долучилися Сергій Захаров, Дмитро Коломойцев, Алан Майер, Денис Адушкін, Микола Бірючинський, Антон Логов, Роман Мінін, Петро Антип.
«До Києва ми привезли близько семи десятків картин: це і створені під час резиденції роботи, і наші роботи інших років. В залі змогли розмістити тільки трохи більше половини, - говорить кураторка, оглядаючи великі полотна на білих стінах галереї буквально за кілька хвилин до офіційного відкриття. - Цей простір в Інституті дійсно дуже крутий і комфортний: він надихає своїм масштабом і атмосферою сучасного мистецтва».
Фото: оранізаторів заходу