Переселенка з Донбасу продає прикраси для волосся в Європу
Переселенка з Донбасу, а нині жителька Павлограду, Анастасія Агалакова створює власними руками прикраси для волосся.
Раніше вона робила їх тільки для своїх дочок, а тепер, завдяки цікавим постам, якісним фото і грамотному маркетингу, успішно продає їх через інтернет по всій Україні та за кордон, зокрема. "Рубрика" запитала у майстрині, як перетворити хобі на бізнес, скориставшись можливостями програм від ЄС в Україні.
"Я завжди чомусь вчусь, — каже майстриня — платно і безкоштовно. Дивлюся відео, читаю експертні статті в профільних блогах — фото, візуал, маркетинг, зйомка сторіс, зйомка відео, психологія покупця, копірайтинг, таргетинг і т.і. Намагаюся думати як людина бізнесу, і, мабуть, саме ця тема найактуальніша для зростання. Сьогоднішній світ так швидко змінюється, дуже важливо йти в ногу з часом і використовувати сучасні способи просування своєї справи. Тому знання (як базові, так і передові) — це те, но що я ніколи не шкодую часу. В інституті мене не вчили ні економіці, ні дизайну, ні маркетингу, у цих темах я і шукаю знання — відразу і побільше".
Один з освітніх курсів, у якому взяла участь Анастасія, був запущений ГО "Українська асоціація фрілансерів" з Краматорська.
На участь у тренінговому курсі було подано понад 600 заявок рукодільниць, не тільки з України, а й з закордону. В результаті триетапного відбору, який враховував рівень зацікавленості учасниць, вид діяльності у хендмейді, рівень підприємницьких знань та бізнес-навичок, Анастасія Агалакова потрапила до складу слухачок. Зустрічі проходили в zoom.
Протягом місяця, два-три рази на тиждень, тренери в прямому ефірі навчали майстринь тонкощам маркетингу, копірайтингу і фотографії. Фахівці на конкретних прикладах розповідали, як вести діалог з клієнтом і просувати товари в соцмережах, як писати супроводжуючі тексти, як вигідно презентувати свої вироби на фото. Також проводилися додаткові консультації, тренінги з жіночого лідерства. Крім того, проект мав на меті не лише навчити, а й згуртувати майстринь. Професійна громада у вайбері, створена на початку навчання, стала дистанційним клубом спілкування та взаємопідтримки.
"Це навчання дійсно допомогло мені більш якісно переформатувати бізнес, який теж відчув на собі негативний вплив COVID-19, та підняти навички інтернет-продажів на більш високий рівень. Я багато дізналася про таргетинг, рекламу, електронну комерцію, стала більш впевненою, зрозуміла, які саме кроки треба робити, щоб втримувати і збільшувати кількість клієнтів. Хоча, зізнаюся, особисто мені б хотілося, щоб програма була більш тривалою з конкретними завданнями, опрацюванням своєї ніші і зворотним зв'язком за моїми помилками і сильними сторонами".
Так склалося, що більшість покупців Анастасії Агалакової з-за кордону купують вироби для себе (тобто це прикраси для дорослих), а більшість продажів в Україні — дитячі аксесуари. Покупці handmade з ЄС — більш вільні і незалежні люди, які цінують вироби ручної роботи та готові заплатити за якість, дизайн і унікальність; а ще чекати і платити за міжнародну доставку.
Майстриня зазначає, для того, щоб зацікавити платоспроможного європейського або заокеанського покупця, треба постійно слідкувати за тенденціями, виробляти те, що зараз користується попитом, розуміти цінності тих, на кого ти орієнтуєшся. Ключовий момент — вміти швидко реагувати на примхи моди, коригувати під них свою творчість, фантазувати, пропонувати варіанти на заданий модний тренд. Бути здатною працювати з індивідуальними замовленнями. Вчасно відповідати на запитання потенційних покупців, бути дуже ввічливою в листуванні і пунктуальною у виконанні замовлення. Робити сезонні колекції до свят — Різдво, День матері, день Святого Валентина, Гелловін. Не забувати і не жалкувати влаштовувати регулярні розпродажі — західний світ чекає на такі події.