"Мета — зберегти підприємство": як транспорт Слов'янська працює під час війни

Скільки сьогодні маршрутів громадського транспорту працює у Слов’янську? Які є проблеми? Та чи вдається задовольнити потреби містян у переміщені містом? “Східний Варіант” дізнався відповіді

До повномасштабного вторгнення транспортна система Словʼянська розвивалася. Це були автобусні та тролейбусні маршрути, які з’єднували усі райони між собою. Та війна внесла свої корективи. “Східний Варіант” дізнавався як сьогодні громадський транспорт працює у прифронтовому місті. 

Словʼянськ до повномасштабного вторгнення

До повномасштабного вторгнення автобусні маршрути Словʼянська обслуговували три приватні перевізники – це 29 міських та 4 приміські маршрути. На лінії виходили різні автобуси, серед яких 20 були пристосовані для людей з інвалідністю. Це дозволяло робити місто більш інклюзивним. На трьох маршрутах працювало одинадцять тролейбусів, майже усі були низькопідлогові для людей з інвалідністю.

Головним напрямком розвитку тоді був електротранспорт, це було прописано у Стратегії розвитку Донецької області. Спільний проєкт області з Європейським інвестиційним банком дозволив отримати Словʼянську новий руховий склад для відновлення деяких маршрутів.

“Зараз проєкт не до кінця реалізований через воєнні дії. Але ми вже отримали по проєкту 4 нові тролейбуси, два з яких з автономним ходом. Проводилась робота по встановленню розумних зупинок та підключення міського транспорту до GPS-навігації. Зараз вдалось під'єднати тільки міський електротранспорт. Це сталось буквально декілька днів назад (початок лютого – ред.)”, – розповідає начальниця відділу транспорту та зв‘язку Слов‘янської міської ВА Римма Макієнко.

Тролейбус №7 у Словʼянську восени 2021 року. Фото користувача D.A.mix на сайті transphoto.org

З кожним роком у місті оновлювались зупинки, рухомий склад, затверджувались нові умови для приватних перевізників з більшим комфортом для пасажирів. 

Нові виклики та робота у воєнний час

З початку повномасштабного вторгнення автомобільні перевізники припинили роботу. Головною причиною тоді стала відсутність пального через великий попит у населення.

“Тоді було неможливо забезпечити  рухомий склад паливом для повної роботи автобусних маршрутів. Було підвищення цін на пальне та деталі, була евакуація працівників, зокрема водіїв, а також мешканців міста. Відсутність пасажиропотоку призвело до зупинки роботи автобусів у місті”, – розповідає Римма Макієнко.

Тролейбус у місті 29 січня 2023 року. Фото: користувач nobodylovesnoone на transphoto.org

Тоді автобусні перевізники брали участь в евакуації населення, вивозили людей з приміських сіл, перевозили соціально незахищені верстви населення до Краматорська, щоб ті могли отримати субсидії, пенсії та інші виплати. У Словʼянську банки тоді не працювали. Людей возили двічі на тиждень для отримання необхідних виплат.

Тролейбуси ж у цей час продовжували працювати у місті на трьох основних маршрутах. З 24 лютого до  30 червня перевезення громадян було безплатним. Та коли фронт наблизився безпосередньо до міста, було ухвалене рішення призупинення роботи тролейбусів, в першу чергу через безпеку працівників та пасажирів. 

Та успіхи Збройних сил України в Донецькій та Харківській області на початку вересня відвели фронт від Слов’янська. Це дало привід населенню повертатись до міста, тому потреба у громадському транспорті знову зросла.

У листопаді тролейбуси відновили роботу в обмеженому режимі. Було скорочено вихід транспорту з 11 до 5 одиниць. За словами Римми Макієнко, цього цілком вистачає для забезпечення потреб громадян.

Сьогодні основними проблемами для громадського транспорту Словʼянська є підвищення собівартості деталей, дефіцит запасних частин та матеріалів для транспорту, а також зниження пасажиропотоку.

“Частина людей з міста виїхали. Підприємства у місті могли скоротити свою роботу або взагалі припинити. А ми ж розуміємо, що перевезення – це й дітлахи до школи, й люди на роботу. Зараз з цим складно. Садки та школи не працюють. Організації та установи працюють в обмеженому режимі. Тому ось такі проблеми”, – говорить Римма Макієнко.

Маршрут №7 3 лютого 2023 року. Фото автора Guruntiha на сайті transphoto.org

Начальниця відділу транспорту та зв’язку зазначає, у випадку потреби змін у маршруті або графіку працівники відділу намагаються швидко реагувати та розв'язувати проблеми. Наприклад, з 2 лютого був доданий ще один рейс тролейбуса №7 з Залізничного вокзалу до мікрорайону “Лісний”. Таке рішення було прийнято після введення “Укрзалізницею” нового потягу з Харкова до Слов'янська. Його прибуття було о 18:40, коли транспорт вже не ходив. Однак ще один рейс о 18:45 дасть змогу містянам доїхати до потрібного району. 

Поступово відновити автобусні маршрути та зберегти підприємство

Зараз продовжується поступове відновлення роботи автобусних маршрутів, бо тролейбуси не завжди можуть забезпечити маршрутами усі райони міста.  Та Римма Макієнко каже, головна найближча перспектива – це зберегти транспорте підприємство. 

“Перша задача – зберегти. Після закінчення бойових дій будемо далі розвиватися, писати проєкти, звертатися до міжнародних організацій. Основний напрямок так само електротранспорт”, – каже Рима Макієнко. 

З 1 лютого у місті повернулася плата за проїзд у тролейбусах Словʼянська. Таке рішення було прийнято для відновлення заробітку громадським транспортом. При цьому пільгові категорії так само продовжують їздити  безплатно. Ціна проїзду – 12 грн. Робота без кондукторів – оплата водієві при посадці.

Нагадуємо, сьогодні актуальний наступний графік руху громадського транспорту: 

Тролейбус №2. Залізничний вокзал – Словкурорт

  • Залізничний вокзал: 7:45, 10:45, 15:00
  • Словкурорт: 8:15, 11:15 (до Лісного), 15:30

Тролейбус №5. Залізничний вокзал – м-н Хімік 

  • З зупинки "Лісний" - о 6:37; 7:27; 11:51 (через зуп. "Хімтехнікум")
  • Залізничний вокзал: 7:07, 9:24, 12:05 (з зуп. "Хімтехнікум"), 13:20, 14:45, 15:20
  • Хімік: 7:44, 8:32, 9:59 (до Лісного), 12:32, 13:57, 15:20, 16:00 (до Лісного)

Тролейбус №7. Залізничний вокзал – м-н Лісний

  • м-н Лісний: 6:30, 6:37, 7:00, 7:15, 7:30, 8:00, 8:30, 8:45, 9:00, 9:15, 9:45, 10:00, 10:15, 10:45, 11:30, 11:50 (до Хімтехнікуму), 12:00, 12:30, 12:45, 13:00, 13:30, 13:45, 14:00, 14:30, 14:45, 15:15, 16:00, 16:15, 17:15, 18:15
  • Залізничний вокзал: 7:00, 7:30, 8:00, 8:20, 8:45, 9:00, 9:15, 9:30, 9:45, 10:00, 10:15, 10:30, 11:15, 12:00, 12:30, 13:00, 13:15, 13:30, 14:00, 14:15, 14:30, 15:30, 15:45, 16:00 (в депо), 16:30, 16:45, 17:45, 18:45

Телефон перевізника: 0626 66-58-51

***

Последние новости

  • Суспільство

Відновлення громади без думки громадян? Або як людям вплинути на відбудову Донеччини

Планувати відновлення постраждалих регіонів потрібно вже зараз. Але пробуючи долучитися до цього, ініціативні громадяни зіштовхнулися… Read More

13 години назад
  • Суспільство

Прифронтові історії. Як команда з Краматорська організувала волонтерський хаб

20 небайдужих жителів Краматорська організували волонтерський штаб у напівзруйнованій квартирі волонтера Миколи. У 2022 поряд… Read More

15 години назад
  • Війна з РФ

Картинка, створена росією, або розвінчання міфу про "референдум республік"

11 травня 2014 року проросійські сепаратисти провели так звані «референдуми» в тимчасово захоплених містах Донеччини… Read More

20 години назад
  • Суспільство

304 собаки та 60 котів: як у прифронтовому Мирнограді працює великий притулок для тварин

У місті Мирноград Покровського району працює великий притулок для тварин. Його утримує місцева жителька, голова… Read More

1 день назад
  • Суспільство

Анастасія Прокопенко: досьє громадської діячки, активістки з Донеччини

Анастасія Прокопенко — громадська діячка, родом з Донеччини. З юності була активною та долучалась до… Read More

2 дні назад
  • Війна з РФ

Хмарне майбутнє сорокинських шахт: що відбувається з вугільними підприємствами окупованої Луганщини

Перші 100 днів минули з того моменту, як на окупованій Луганщині чергові ділки, які звуть… Read More

2 дні назад

This website uses cookies.