Виробник розповів, що буде з Артемівським шампанським та його виробництвом під час війни
Війська рф атакують міста та села Донецької області. Нині фронт наблизився до Бахмута – одного з крупних міст Донеччини.Тут розташовано кілька великих промислових підприємств. Мабуть, найвідоміше з них – завод шампанських вин. Чимало жителів Донецької області за звичкою називають завод його колишнім ім'ям – Артемівський.
Що буде із заводом шампанських вин? Чи вдалося вивезти готову продукцію до безпечних регіонів? Чи зможемо купити пляшку улюбленого напою через місяць, півроку, рік?
Про це "Карачун" розмовляв з директором з маркетингу ПрАТ "Артвайнері" Олександрою Чередниченко.
Хоча з 2016 року він носить іншу, більш привабливу та респектабельну, назву – Artwinery.
Нагадаємо, що Artwinery – єдиний в Україні завод шампанських вин, де використовується класичний пляшковий метод виробництва ігристих вин. Майбутнє шампанське визріває у гіпсових штольнях (на глибині 72 метри) від дев'яти місяців до трьох років. Тому воно має такий вишуканий та благородний смак, який забезпечує ігристим винам Artwinery грандіозну популярність в Україні та за кордоном. Підприємство динамічно розвивалось, модернізувалося. Зростали обсяги та асортимент продукції, що випускається.
Все перекреслила війна. І зараз, коли над Бахмутом нависла загроза окупації, багато українців стурбовані долею заводу Artwinery.
– Чи працює зараз завод шампанських вин на своїх традиційних виробничих майданчиках?
– З першого дня повномасштабного вторгнення завод Artwinery припинив свою діяльність. Це було зроблено з міркувань безпеки працівників підприємства.
- У зв'язку з потенційною загрозою окупації Бахмута військами РФ, яка доля може очікувати на виробничі приміщення заводу шампанських вин?
– Ми не розглядаємо можливість окупації Бахмута, бо віримо у Збройні Сили України.
- І, тим не менш, напевно керівництво підприємства вжило якихось превентивних заходів. Чи всю готову продукцію, і навіть виноматеріали, напівфабрикати, устаткування тощо вдалося вивезти?
– Не вдаючись до деталей, скажу: ще до початку бойових дій було створено достатній запас готової продукції на складах наших партнерів та дистриб'юторів.
- Чи евакуювалися провідні спеціалісти підприємства?
– Після початку бойових дій наша компанія надала кілька евакуаційних автобусів для співробітників підприємства, щоб вони могли виїхати з небезпечної території максимально швидко. Деякі співробітники підприємства вирішили залишитися вдома, але продовжують віддалено працювати в компанії.
- Багато поціновувачів Артемівського шампанського зараз хвилює питання: як довго улюблений напій ще перебуватиме на полицях магазинів? Адже всі розуміють, що складські запаси не є нескінченними…
– Не треба хвилюватися: запасів готової продукції вистачить на тривалий час. Нагадаю: наше підприємство випускало 25 мільйонів пляшок на рік. Це дуже солідний обсяг.
Також є продукція, яка знаходиться на витримці – вона також у безпеці. Процес шампанізації не перерваний, ігристі вина Artwinery чекають свого часу. Тож перемогу у цій війні українці святкуватимуть, наливаючи у келихи улюблене Артемівське.
- Чи виконує зараз завод свої зобов'язання щодо експортних поставок?
– Так. Ми виконуємо всі зобов'язання перед іноземними партнерами та забезпечуємо зростання попиту з боку експорту.
- Який відсоток готової продукції йшов на експорт у довоєнний період?
– На експорт припадає до 20% частки виробництва Artwinery. У майбутньому ми очікуємо збільшення цього показника, оскільки значно зріс інтерес закордонних партнерів до українського класичного ігристого вина.
За кордоном зараз дуже зріс інтерес до продукції українських виробників. Ігристі вина Artwinery і раніше були досить популярними, і на даний момент ми отримуємо багато нових запитів з країн Європи та Америки. На щастя, ми можемо задовольнити попит, що збільшився, і знайомити нових споживачів зі знаковим українським ігристим.
- Який з брендів є найбільш масовим?
ТМ «Артемівське ігристе» №1 в Україні, улюблений бренд українців та незмінний лідер продажу вже багато років. У портфелі компанії також є унікальні преміальні бренди ігристого вина зі значною витримкою – від 18 до 60 місяців. Це Artwine та Krimart. Ігристі вина цих брендів – володарі багатьох високих міжнародних нагород, виступають гідними суперниками відомих французьких брендів шампанського та є візитівкою нашої країни за кордоном.
– Зараз цінова «вилка» у торговельній мережі на однакове шампанське нерідко сягає кількох десятків гривень. А яка нині відпускна ціна на шампанське, наприклад, популярного бренду «Артемівське»?
– Рекомендована роздрібна ціна у торгівельній мережі за пляшку ігристого вина «Артемівське» обсягом 0.75л – 136 гривень. Але вона може відрізнятися залежно від типу торгової точки, а також від того, чи проводяться там акції тощо.
- Чи продовжують працювати ARTWINERY BAR у Києві/Львові?
– У квітні ми відновили роботу Artwinery bar&shop у Львові, на вулиці Староєврейській, 8. Зараз там багато наших відданих споживачів, які були раді можливості насолодитися улюбленим ігристим, а також купити пару пляшечок додому, як у довоєнний час.
Також продовжує працювати наш інтернет-магазин artwinery.com.ua.
Ми організували місткий склад у Києві та відвантажуємо замовлення по всій території України, де працюють наші партнери-перевізники.
- ARTWINERY BAR – це ініціатива заводу? Чи є можливість працювати за франшизою? Наприклад, чи підприємець може відкрити аналогічний бар, скажімо, в Одесі? Що для цього потрібно?
– Мережа Artwinery bar&shop та Bubble Space в Україні – наш спосіб популяризувати культуру споживання справжнього класичного ігристого, дати людям можливість скуштувати і улюблену класику, і новинки від наших талановитих майстрів-виноробів. До війни мережа складалася з барів-магазинів у Києві, Бахмуті, Маріуполі, Львові та постійно розширювалася. Такий формат затишних ігристих барів прийшовся до душі українцям. Ми підготували пакет франшизи для потенційних партнерів. Впевнена, що після війни Artwinery bar&shop продовжить свій розвиток у всіх великих містах України.