Верещук розповіла про проект будівництва ділянки залізниці Рубіжне - Старобільськ
Мінреінтеграції реалізує проект будівництва рятівного для економіки Луганщини ділянки залізниці
Про це Східний Варіант повідомляє з посиланням на Мінреінтеграції
Гілку залізниці протяжністю понад 73 км планують завершити до кінця 2025 року
Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України наразі активно працює над реалізацією проєкту «Будівництво залізничної лінії, яка з’єднає ділянку Лантратівка – Кіндрашівська-Нова із залізничною мережею України».
Ця гілка сталевих магістралей фактично стане рятівною для економіки регіону.
Стратегією економічного розвитку Донецької та Луганської областей на період до 2030 року, затвердженою розпорядженням Уряду від 18 серпня 2021 року №1078, передбачено будівництво нової залізничної лінії в північно-східній частині Луганщини. Усвідомлюючи нагальну необхідність вирішення такої складної ситуації, Мінреінтеграції торік забезпечено залучення фінансування від Агентства міжнародного розвитку USAID на розробку техніко-економічного обґрунтування згаданого проєкту.
Упродовж листопада-грудня 2021-го проєктною організацією вже визначено оптимальний напрямок з’єднання залізничних ліній за маршрутом Рубіжне – Старобільськ протяжністю 73,14 кілометрів.
Завершення виготовлення техніко-економічного обґрунтування тут заплановано на жовтень поточного року, а саме будівництво орієнтовно маємо закінчити у 2025 році – зауважила Віце-прем’єр-міністр – міністр з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України Ірина Верещук, яка очолює робочу групу з підготовки та реалізації згаданого проєкту.
Міністерка уточнила, що проєкт спорудження ділянки залізниці Рубіжне – Старобільськ відпрацьовується в тісній синергії із Укрзалізницею, Луганською ОДА й нашими міжнародними партнерами. Так, місією USAID оплачено послуги з виконання техніко-економічного обгрунтування належних проєктних робіт. Причому ця лінія, окрім транспортування вантажів, виконуватиме ще й важливу соціальну функцію, оскільки населення значної частини області зможе діставатися до фактичного обласного центру в Сєвєродонецьку залізницею. Також це знизить навантаження на мережу автодоріг. Примітно, що цю ділянку, як і інші гілки, що ведуть сюди, планують електрифікувати.
Вартість будівництва лінії: від 4596 до 8325 мільйонів гривень залежно від електрифікації
Нині вже відома визначена проєктантами орієнтовна вартість спорудження цієї залізничної лінії. Без електрифікації її побудова вартуватиме 4596 млн гривень. Власне, на будівництво може піти 4036 мільйонів, а на придбання рухомого складу – 560 млн гривень. Якщо говорити про електрифікацію ділянки, то тут доведеться ще виконувати окреме техніко-економічне обгрунтування. У такому разі електрифікований варіант цієї лінії може коштувати 8325 млн гривень (на будівництво – 6795 мільйонів, й на придбання рухомого складу – 1530 млн гривень).
Мінреінтеграції наразі працює над залученням до реалізації цієї ініціативи пільгових кредитів міжнародних фінансових організацій, зокрема Європейського інвестиційного банку і Фонду розвитку економічного співробітництва Республіки Корея. Триває відповідний переговорний процес.
Успішна реалізація цього проєкту покаже спроможність нашої держави достатньо швидко відновити економіку і створити в регіоні робочі місця, дасть комфортніші умови для ведення бізнесу і загалом надасть додатковий імпульс у розвитку громад. Крім того, покращить надійність енергопостачання півдня Луганщини й сприятиме ефективному забезпеченню національної безпеки та оборони в контексті логістики та переміщення наших військ і техніки.