Понад 3 тисячі переселенців отримали допомогу у нових консультативно-координаційних центрах Львова
На Львівщині запрацювали консультативно-координаційні центри для внутрішньо переміщених осіб та усіх, хто потребує допомоги.
Про це повідомляє Східний Варіант з посиланням на Львівську ОВА
У консультативно-координаційних центрах внутрішньо-переміщені особи можуть безоплатно отримати психологічну підтримку, юридичну консультацію, адресну, фінансову допомогу чи скерування до лікаря, там допоможуть з виплатами, продуктами, засобами гігієни. Активна фаза роботи центрів припала на останні три тижні. За цей час до ККЦ звернулися і отримали допомогу понад 3 тисячі ВПО.
Організувала роботу ККЦ Львівська ОВА за підтримки 28 партнерів (міжнародних благодійних фондів та організацій), які забезпечують діяльність ККЦ разом з районними військовими адміністраціями. Центри працюють у межах волонтерського проєкту «Медико-психосоціальна послуга для ВПО» на Львівщині, який стартував з ініціативи волонтерів – психологів та медиків, що у перші дні війни на Головному залізничному вокзалі Львова надавали медичну та психологічну допомогу людям, які масово приїжджали на Львівщину з інших областей. Таку допомогу на вокзалі надають і досі – цілодобово.
Про те, як вдалося масштабувати проєкт, залучити міжнародних партнерів та відкрити консультативно-координаційні центри в ефірі ТРК «Перший Західний» розповіла співзасновниця проєкту, координаторка роботи ККЦ, радниця начальника Львівської ОВА Галина Бордун.
«Коли людина втратила своїх рідних, житло, майно, щоб зрозуміти, як жити далі, їй потрібен психолог – фахівець, який знає, з чого почати розмову, і розуміє, в якому стані людина перебуває. Тому перше, що зробили волонтери проєкту «Медико-психосоціальна допомога», – об’єднали послуги для ВПО у двох напрямах – медичний і психологічний.
Коли почалася повномасштабна війна, хтось пішов воювати, а хтось розумів, що треба допомагати, люди поринули у волонтерство. І ми так само – невелика команда людей, яка поїхала на залізничний вокзал, бо коли ми проговорили це в обласній адміністрації, то зійшлися на тому, що треба їхати на вокзал – там було стільки людей, що неможливо було пройти.
Перше, що ми зробили, це акумулювали зусилля психологів, і я написала кільком знайомим медикам. Люди (на вокзалі – авт.) йшли просто шаленим потоком і треба було допомогти їм швидко зорієнтуватися», – розповіла Галина Бордун.
Вона наголосила, що людина після евакуації не має залишатися на вокзалі, вона повинна ухвалити рішення, що їй робити далі. Щоб допомогти переселенцям, волонтери працювали у парах (медик з психологом) і сформували структуру розмови з новоприбулими – звідки вони, куди їдуть, що планують, як почуваються, коли востаннє їли.
«Ми допомагаємо людині потрапити у безпечне місце. Але для цього ми повинні володіти всією інформацією, щоб знати, куди людину правильно повести. В період війни всі служби – соціальна, медична, освітня, психологічна – мають синхронно подавати однакову інформацію, яка спрямована на перескерування людини, що їй робити далі: наприклад, чи надається безкоштовно медична допомога, чи потрібна декларація з сімейним лікарем тощо. Всю інформацію ми синхронізували з департаментами обласної адміністрації», – додала Галина Бордун.
За її словами, у кризовій ситуації людині потрібен саме психолог, щоб вона опанувала себе і змогла ухвалити рішення, як їй жити далі, а також зуміла подбати про психологічний стан своєї дитини.
«Сьогодні стало важливо розуміти, як собі давати з собою раду, як реагувати на різні моделі поведінки, як дітям говорити про війну… Мають працювати психологи з вчителями, з керівниками закладів освіти, дати можливість їм це все проговорити, щоб вони могли говорити з дітьми і з батьками», – додала радниця начальника Львівської ОВА.
Зазначимо, що волонтери «Медико-психосоціальної послуги» досі цілодобово працюють по змінах на Головному залізничному вокзалі Львова, одна зміна триває 12 годин.
Звернутися по допомогу до консультативно-координаційних центрів можна за телефоном Гарячої лінії Львівської області – 112 або ж заповнити форму за посиланням. Контакти ККЦ – тут.
Якщо ви хочете стати волонтером у консультативно-координаційному центрі у своєму районі або ваша організація бажає долучитись до партнерства та стати агентом позитивних змін у громадах Львівщини – заповніть форму за посиланням або пишіть на електронну пошту [email protected]
Внутрішньо переміщені особи, які хочуть зареєструватися на консультацію, мають заповнити анкету за посиланням: https://cutt.ly/mXDsW14
Працюють вони при районних військових адміністраціях з понеділка по п’ятницю з 10:00-17:00 год.
При центрах надають юридичну та психологічну допомогу ВПО. Допомагають з пошуком роботи. Консультують щодо пенсійного забезпечення та соціальних виплат.
Для психологічної підтримки ВПО до роботи у центрах залучені понад 100 психологів.
Перелік центрів та контактні номери телефонів:
1) Львівський район:
- м. Перемишляни, вул. Ковча, 4;
- м. Городок, вул. Майдан Гайдамаків, 6;
- м. Кам‘янка-Бузька, вул. Незалежності, 27
Номер: 067-471-00-83
2) Стрийський район: м. Стрий, вул. Тараса Шевченка, 59. Номер: 067-471-01-56
3) Дрогобицький район: м. Дрогобич, вул. 22 Січня, 28. Номер: 067-471-02-45
4) Самбірський район: м. Самбір, вул. Мазепи, 8/2. Номер: 067-471-02-98
5) Золочівський район: м. Золочів, вул. Чорновола, 1. Номер: 067-471-03-29
6) Червоноградський район: м. Червоноград, вул. Шевченка, 15. Номер: 067-471-03-34
7) Яворівський район:
- м. Яворів, вул. Шашкевича, 1а;
- м. Новояворівськ, вул. Січових Стрільців, 4
Номер: 067-471-03-44