Електронні сервіси Пенсійного фонду: як користуватися та як вони працюють на Донеччині
Які електронні послуги Пенсійного фонду вже зараз доступні для жителів Донеччини? Як ними скористуватися? Та в чому користь таких нововведень? Відповіді вже в матеріалі
В Україні навіть під час повномасштабної війни продовжується реформа діджиталізації, тобто перенесення державних послуг в електронне середовище. Стосується воно й Пенсійного фонду України. Східний Варіант дізнався докладніше про те, як це працює.
Як Пенсійний фонд працює на Донеччині
Головне управління Пенсійного фонду України (далі — ПФУ) у Донецькій області продовжує фінансування пенсійних та страхових виплат, субсидій та пільг. Як повідомили Східному Варіанту, виплати здійснюються відповідно до графіка виплат через банки та відділення пошти. Свої послуги ПФУ для місцевих жителів надає як на території Донеччини, так і за її межами в спеціальних хабах.
Зокрема за 2023 рік спеціалістами та спеціалістками управління було надано понад 300 тисяч послуг жителям Донеччини, у тому числі з питань пенсій, субсидій, пільг та страхових виплат.
Як користуватися електронними послугами
Управління ПФУ в Донецькій області повідомляє, що питання про можливості електронних послуг є чи не найбільш актуальним для мешканців регіону. Тож одне із завдань спеціалістів — проводити інформаційну та роз’яснювальну роботу про використання вебпорталу.
Вебпортал Пенсійного фонду — це універсальний онлайн-майданчик, завдяки якому можна подати заяву на призначення пенсії, на житлову субсидію чи пільгу, на страхову виплату, на перерахунок пенсії тощо. Електроні послуги зручні тим, що людина може дистанційно та швидко надіслати заяву чи запит, які її цікавлять, навіть перебуваючи в евакуації чи за кордоном.
Авторизуватися на вебпорталі Пенсійного фонду можна наступними способами:
📌 Дія.Підпис. Для цього треба увійти на вебпортал, натиснути кнопку «Вхід», обрати варіант Дія. Підпис та натиснути «Отримати код для входу». Після цього код треба відсканувати в додатку Дія. Після проходження перевірки, користувач автоматично авторизується.
📌 КЕП. Ще один спосіб авторизуватися — за допомогою електронного цифрового підпису. Для цього в людини має бути такий ключ, оформлений заздалегідь. Його треба завантажити в потрібний рядок та ввести пароль.
📌 БанкІD або МобайлID. Для цього треба обрати авторизацію за допомогою порталу ID.GOV.UA, пройти онлайн-перевірку, після чого користувач отримає доступ до особистого кабінету.
Авторизувавшись, на вебпорталі Пенсійного фонду можна побачити загальний страховий стаж, який відображений на основній сторінці. Нагадуємо, що під страховим (пенсійним) стажем розуміється відрізок часу, протягом якого особа підлягала загальнообов’язковому пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачувалися внески. Вебпортал покаже страховий стаж, який набувався людиною, починаючи з 2004 року. Стаж, отриманий до 2004 року, підтверджується наявністю трудової книжки.
Як подати заяву на пенсію, субсидію чи страхову виплату онлайн
Перед заповненням заяви на подачу пенсії онлайн, потрібно підготувати кольорові скан-копії потрібних документів (багатосторінкові необхідно прикріпити одним файлом) та підключити СМС-інформування від Пенсійного фонду (у верхньому правому куті в особистому порталі).
Після цього, авторизувавшися, користувач або користувачка можуть подати необхідну заяву:
📌У лівому боковому меню необхідно обрати розділ «Щодо пенсійного призначення» та натиснути «Заява на призначення пенсії».
📌 Ознайомившись з інструкцією, ви можете покроково заповнити анкету.
📌 Додайте заздалегідь відскановані документи та натисніть «Сформувати заяву».
📌 Перевірте ще раз заявку, якщо все вірно — натисніть «Підписати та відправити до ПФУ».
📌 Статус заяви можна переглянути у вкладці «Мої звернення».
Подати заяву на субсидію чи страхову виплату можна за таким самим алгоритмом, але на початку на вебпорталі треба обрати «Заяву на житлову субсидію чи пільгу» або «Заяву на страхову виплату». Вони знаходяться в розділі «Комунікації з ПФУ». Так само треба заздалегідь підготувати відскановані кольорові документи.
Як користуватися електронною трудовою книжкою
Електронна трудова книжка є альтернативою паперового формату. Вона надійно зберігає інформацію про трудову діяльність, покращує управління трудовими відносинами та забезпечує зручність і доступність для працівників та роботодавців.
Як оцифрувати свою трудову книжку:
📌 Авторизуйтеся в особистому кабінеті вебпорталу ПФУ.
📌 Оберіть у розділі «Комунікації з ПФУ» пункт «Відомості про трудові відносини».
📌 Заповніть загальні дані та надайте згоду на обробку персональний даних.
📌 Завантажте кольорові скан-копії сторінок трудової книжки.
📌 Підпишіть документ та натисніть «Відправити до ПФУ».
📌 Результат звернення можна переглянути в розділі «Мої звернення».
Переглянути електронну трудову книжку можна на вебпорталі в пункті «Електронна трудова книжка».
Окрім цього, юридичні особи завдяки вебпорталу ПФУ можуть перевірити стан сплати ЄСВ, переглянути інформацію про страховий стан своїх працівників, переглянути електронні лікарняні застрахованих осіб, отримати розрахунки суми виплат за час тимчасової непрацездатності працівника тощо.
Користуватися вебпорталом можна як через персональні компʼютери, так і за допомогою мобільного застосунку «Пенсійний фонд». Він доступний для завантаження на платформах Google Play або AppStore.
На вебпорталі ПФУ доступно ще багато корисних послуг. Наприклад, можна перевести отримання пенсії з поштового відділення на банківську картку. Для цього необхідно в розділі «Щодо пенсійного забезпечення» через вкладку «Внесення змін до пенсійної справи» заповнити онлайн-заяву про зміну способу виплати пенсії. Для цього необхідно заздалегідь підготувати скановані копії паспорта, ідентифікаційного коду, банківські реквізити затвердженого зразка.
На вебпорталі можна подати заяву на отримання пенсійного посвідчення. Для цього необхідні копії паспорта, ідентифікаційного номера, кольорові фотокартки (3*2,5 см), особистий підпис, зроблений чорною пастою. У розділі «Щодо пенсійного забезпечення» обрати «Заяву на виготовлення пенсійного посвідчення». Необхідно заповнити анкету та підписати її, після чого вона автоматично надійде до ПФУ.
Як звʼязатися з Пенсійним фондом Донецької області
За додатковими відповідями щодо роботи електронних ресурсів ви можете звернутися за телефонами «гарячої лінії» Головного управління:
0 800 400 870
0 800 406 360
0 800 406 370
Додатковий телефон «гарячої лінії» для дзвінків через Viber, WhatsApp, Telegram: +380 66 530 84 71
Телефон «гарячої лінії» для військовослужбовців та деяких інших категорій громадян: 0 800 404 670
🕖 Режим роботи: з понеділка до четверга із 8.00 до 17.00, у пʼятницю з 8.00 до 16.00.
📩 Офіційна електронна пошта: [email protected]
Електронні ресурси:
🔹 Сайт
🔹 Сторінка у Facebook
***