Проїзд в Слов'янську подорожчав. Що думають мешканці
У Слов'янську подорожчав проїзд в приватному громадському транспорті. Тепер проїхати по місту в маршрутці коштує 10 гривень. Доїхати в передмістя — 15. З новими цінами для частини жителів дорога на роботу і назад може забирати до третини зарплати.
«Східний Варіант» проїхався в маршрутках Слов'янська і дізнався, що думають містяни з приводу нових цін
💸 «Золотий» проїзд
9 жовтня в Слов'янську вартість проїзду по місту в маршрутних таксі піднялася з 6 гривень до 10, а в передмісті з 12 до 15 гривень.
Водночас проїзд в тролейбусі не змінився, ціна як і раніше становить 4 гривні.
Тиждень місто готувалося до подорожчання цін на проїзд. Тиждень цю тему обговорювали в соцмережах та на вулицях.
У понеділок навіть жителі сусіднього селища Билбасівка виходили на акцію протесту проти підвищення цін.
Однак все одно для частини містян це стало неприємним сюрпризом.
Пасажири, що заходили в ранкову маршрутку, давали водієві 6 гривень, але з подивом дізнавалися, що потрібно ще доплатити.
«Це дуже неприємний сюрприз, Я до цього не була готова, але доплатити довелося. Напевно тепер буду частіше їздити тролейбусом», — ділиться жінка пенсійного віку.
Дійсно, багатьох з тих, хто вже не може повноцінно працювати та живе на допомогу держави, настільки збільшені ціни просто шокували.
Хоча і для тих, хто працює, проїзд відчутно вдарить по кишені.
Припустимо, людина, що живе в передмісті, повинна буде дістатися до Слов'янська. Вона заплатить за це 15 гривень. Потім їй потрібно дістатися до роботи, а це ще плюс 10 гривень за проїзд по місту. Разом 25 гривень в один кінець. Щоб повернутися додому, доведеться заплатити ще таку ж суму. В місяць виходить 2000 гривень. З урахуванням того, що в середньому місячна зарплата жителя Слов'янська становить 6-8 тисяч гривень, то витрати на транспорт можуть вирости до третини зарплати. І це ще без урахування того, якщо дитина навчається в Слов'янську або відвідує які-небудь гуртки.
🚌 Передумови подорожчання і пошуки рішення
Про те, що проїзд в маршрутках більше не буде таким, як раніше, повідомив голова міської ВЦА Вадим Лях 4 жовтня.
Причиною подорожчання проїзду став різкий стрибок вартості газу метану, на якому їздять більшість маршрутних таксі.
При тому, що закладена перевізниками вартість кубометра газу становила 16,56 грн, нова ціна злетіла до 37 грн.
«Зараз в Слов'янську вартість проїзду в громадському транспорті — одна з найнижчих в області. Але події останніх днів яскраво показують, що підіймати її все одно доведеться. Інакше місто ризикує залишитися взагалі без автобусного руху», — повідомив того дня Вадим Лях.
Перевізники навіть скоротили половину маршрутів, щоб не працювати в глибокий мінус, поки не підніметься вартість проїзду.
Однак найбільша напруга емоцій з приводу подорожчання проїзду була під час проведення «круглого столу», на якому були присутні перевізники та містяни. Кожен доводив свою правоту. В даній ситуації можна було зрозуміти й пасажирів, і перевізників.
На «круглому столі» найбільше уваги приділили обговоренню можливості використовувати інше паливо замість метану, що подорожчав. Адже є бензин, є інший, хоч і не такий економічний, але дешевший пропан. Чому б не використовувати їх?
Відповідь на це питання дав один з перевізників Юрій Кононенко.
«До сьогоднішнього дня метан був найдешевшим видом палива для комерційних автомобілів. Пропан заливати можна, але витрата пропану плюс 30%. Плюс до цього всього — комплект обладнання, сертифікація, перереєстрація в поліції. До того ж автомобіль, що працює на пропані, повинен заводитися тільки на бензині. Ми зараз переводимо частину машин на інший вид палива, щоб знизити наші збитки. Але все одно ці збитки повністю не зникнуть», — повідомив перевізник.
Також Юрій Кононенко дав зрозуміти, що вартість проїзду потрібно було підіймати вже давно. Оскільки за розрахунками Київського інституту державного автотранспорту за закладеної в тариф вартості метану в 16,56 грн ціна проїзду вже повинна бути 10 гривень. Що вже говорити про подорожчання газу до 37 грн.
«Ніхто не застрахований від того, що через два місяці той самий дизель підніметься в ціні до метану. Або, навпаки, метан подешевшає, і тоді ситуація стабілізується», — додав Юрій Кононенко.
🤔 Що думають містяни
Звичайно, під час спілкування з містянами ми не почули жодного позитивного відгуку про подорожчання проїзду. Думки людей коливалися від помірного прийняття до різкої критики.
Водночас зміни потоку пасажирів в суботній ранок ми не помітили. Маршрутки не стали більш порожніми, а тролейбуси більш наповненими. Люди, як правило, їхали у своїх справах, не дивлячись на подорожчання.
«Звісно, платитимемо, куди ж ми подінемося. Не ходити ж пішки через все місто», — кажуть одні. Зазвичай це молодь або люди середнього віку, які через роботу переміщаються по місту частіше.
«Я і раніше на маршрутках не їздила. Мені до ринку і на тролейбусі зручно і недорого, головне, щоб тролейбус не подорожчав», — говорить жінка постарше.
Є й такі, хто вважає, що перевізники наживаються на пасажирах, роздуваючи ціни. Хоча очевидно, що справа не в перевізниках. Ціна на газ постійно зростає вже мінімум пів року. І це не могло не позначитися і на сфері транспортних послуг.
Для тих, хто живе в передмісті, проблему міг би вирішити електротранспорт (електробус), який їм обіцяють вже кілька місяців. Однак і на цей вид транспорту, за словами голови ВЦА, ціни рано чи пізно поповзуть вгору. Щоправда, Вадим Лях запевнив, що такого не станеться до грудня.
Що ж залишається людям? Звикати до нового стану справ і сподіватися на стабілізацію, з якою, можливо, прийде деяке зниження або хоча б фіксація сьогоднішньої вартості проїзду.