
Декрет та стартовий капітал у 100 гривень: як маріупольчанка стала успішним фудфлористом
Уявіть: вам дарують букет, але це не просто квіти. Це їстівна прикраса з цукерок та інших солодощів, а іноді — з ковбас та сиру. Як маріупольчанка Анастасія Федчук наважилася розпочати свій бізнес із нуля і як він розвивався, розповідає «Східний Варіант».
Півтора року тому Анастасія Федчук випадково побачила рекламу курсів з фудфлористики. І спочатку не надала цьому особливого значення. А за кілька місяців прокинулася і сказала собі: «Треба спробувати!».
І зараз на її професійному рахунку понад тисяча їстівних букетів, боксів і картин, а також серія відео майстер-класів, які допомагають іншим фудфлористам вивчати тонкощі цієї майстерності.
«Східний Варіант» дізнався про успішний приклад того, як будучи в декреті та зі стартовим капіталом у 100 гривень Анастасія зуміла успішно розвинути своє підприємництво та створила майстерню їстівних подарунків buket am.
Щоб стати професіоналом, потрібно вчитися у професіоналів
До народження сина Анастасія працювала торговим агентом та супервайзером.
«Це така робота, що ти на місці взагалі не сидиш, рух із ранку до вечора. Тому в декреті, коли малюкові було три місяці, я вже думала, чим себе зайняти», — розповідає Анастасія.
Їй хотілося знайти таку роботу, щоб вона дозволяла багато часу проводити з дитиною. І одного разу в інстаграмі вона побачила рекламу курсів з фудфлористики. Але спочатку не надала їй значення.
«Потім одного ранку я просто розплющила очі й вирішила, що треба спробувати. Я раніше навіть не думала про те, щоб пов'язати себе з якоюсь такою діяльністю. Я ніколи не вважала себе творчою людиною», — зізнається підприємниця.

Спочатку Анастасія навчалася за роликами у YouTube. А щоб зібрати перші букети, вона закупила на 100 гривень шпажок, скотчу та інших матеріалів. Для композицій використовувала продукти з власного холодильника — ковбасу, солодощі, фрукти тощо. Ці роботи Анастасія викладала в інстаграм для прикладу.
Перші реальні замовлення прийшли наприкінці серпня саме перед Днем знань. Це були невеликі букетики із сухофруктів, які замовляли як комплімент для вчителів. Гроші, отримані за свої перші букети, Анастасія частково пустила в оберт, а частково відклала на навчання.

«Я вирішила, що якщо хочу стати професіоналом, то й треба вчитися у професіоналів», — згадує вона.
Тоді й стала у пригоді та сама реклама, яку майстриня бачила кілька місяців тому. Анастасія пройшла курс з фудфлористики, а потім ще десятки навчань з різних тем.
І на стіл, і у вазу
Через кілька місяців після навчання та старту нової справи Анастасія вирішила вивчити базу конкурентів. Виявилося, що таких майстрів дуже багато.
«Я зрозуміла, що треба чимось виділятися й шукати свою фішку, свої методи просування, щоб чимось запам'ятатися», — розповідає підприємниця.
Вона зазначає, що в Україні цей напрямок тільки починає розвиватися, і майстри мають «неоране поле» для реалізації нових ідей.

«Люди поки що не розуміють, як це дарувати букет з їжі. Але ті, хто спробував зробити такий подарунок, повертаються за новим замовленням. Це незвичайний вид подарунка, одразу три в одному. І емоції подарував, і букет, і частування», — каже Анастасія.
За її словами, найпопулярніший букет — із різних видів м'ясних виробів. Такі подарунки люблять і чоловіки, і жінки.

«Багато жінок питають, що краще подарувати подрузі. Тоді я уточнюю, що вона взагалі любить. Відповідають — м'ясо, але відразу осікаються і кажуть: “як же я подарую їй букет м'яса”. Але якщо посудити, то від чого вона більше кайфу отримає: від м'яса, яке вона любить, чи від цукерок? Адже не всі жінки люблять солодке. Тому свої букети я не поділяю на чоловічі та жіночі», — розповідає майстриня.
Один із найнезвичайніших букетів, які робила Анастасія, поєднував у собі рибу та шоколадні цукерки. Це саме той випадок, коли жінка любила рибу та шоколад.
«Замовниця і її подруга були в захваті, тому що вдалося поєднати два улюблені продукти», — згадує Анастасія.
Відеоуроки та особисті рекорди
Рівно за рік після початку створення власних їстівних композицій Анастасія запустила свою серію платних відеоуроків для новачків у фудфлористиці. Але, як виявилося, такі курси знадобилися і вже досвідченим майстрам, щоб дізнатися про якісь деталі.
Крім знань про те, як правильно закріпити та поєднати всі продукти, а також основ композиції, щоб усі елементи гармонійно поєднувалися між собою, є правила безпеки для букетів.

«Є правила угруповання продуктів за сполучністю. Наприклад, живі квіти не з усіма продуктами можна поєднувати, можна і нашкодити в такому разі. Деяка флористична зелень навіть токсична. Тому я маю на сторінці пам'ятку, щоб не тільки майстер, але і замовник знав, що замовляє», — пояснює Анастасія.
Наразі Анастасія набила руку і швидко справляється із замовленнями. Але спочатку на великі замовлення могло йти 5 годин. А зараз все набагато швидше.
«Одне з недавніх замовлень я зробила за 25 хвилин. Замовник написав о третій годині й попросив зробити букет до п'ятої вечора. Між моментом, коли він скинув мені передоплату та моментом, коли я йому скинула відео букета для затвердження замовлення, пройшло 25 хвилин. Я сама дуже здивувалася», — ділиться Анастасія.

За півтора року роботи вона має й інші рекорди. Наприклад, найбільший букет з усіх був зроблений з маршмелоу. Його розмір у діаметрі — один метр.
А найдорожчий букет коштував близько 3000 гривень — його замовляли для мами. У букеті поєднувалися литі шоколадні літери, живі троянди, полуниця у шоколаді та кокосові цукерки.
Поради для новачків
📌 Не бійтеся почати й з мінімальним капіталом, як це зробила Анастасія. Вона також обрала вдалий момент для початку роботи — осінь, де є День знань, і День педагога. У такі свята популярні масові подарунки.
📌 Не працюйте без попередньої оплати, особливо коли виконуєте індивідуальні замовлення. Ця порада буде корисною всім підприємцям, які працюють із продуктами. Наприклад, пекарям, які роблять пряники чи торти на замовлення чи фудфлористам.
Часто подарунок замовляють під бажання того, кому даруватимуть, а отже, враховують його смаки та особливості. Це не масовий продукт і якщо його не заберуть, то знайти нового клієнта на такий продукт буде важко. Передоплата, хоча б часткова, убезпечить вас від подібних форс-мажорів.

📌 Шукайте нові шляхи для розвитку. Наприклад, героїня цього тексту віднедавна зацікавилася фудартом. Це їстівні картини. Такі композиції робити навіть складніше за букети, але Анастасія з інтересом освоює нове мистецтво.

«Мне проще сделать 10 букетов из мяса, чем одну картину. Когда я беру ингредиенты, то сначала смотрю на э«Мені простіше зробити 10 букетів із м'яса, ніж одну картину. Коли я беру інгредієнти, то спочатку дивлюся на це і думаю, як все вдало поєднати. А коли починаю працювати, то руки самі все роблять і поступово все виходить. Наче хтось допомагає», — каже Анастасія.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.