Правозахисник назвав основну проблему пенсіонерів з ОРДЛО при обміні банківських карток
Для пенсіонерів-внутрішньо переміщених осіб, яким потрібно замінити прострочені картки Ощадбанку, головна проблема зараз полягає не в ідентифікації, оскільки на період карантину вона не застосовується.
Таку думку висловив юрист правозахисної організації "Донбас SOS" Михайло Фоменко в ефірі "Радіо Донбас. Реалії", передають Новини Донбасу.
"Проблема в тому, що людині треба фізично отримати картку. А картку, якщо ми говоримо про електронне пенсійне посвідчення, можливо отримати тільки особисто. Тобто, згідно з порядком, вона видається тільки особисто людині, її за довіреністю отримати не можна", - підкреслив правозахисник.
Він пояснив, що за довіреністю це питання можна вирішити тільки якщо є законний представник, коли над людиною встановлена опіка, а також у випадку з неповнолітніми.
При цьому Фоменко зазначив, що прийняття постанови Кабміну з приводу віддаленої ідентифікації через портал Пенсійного фонду за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП), яку можна отримати через додаток «Дія», - «це дуже великий крок, до якого дуже довго йшли, але він не вирішить цю проблему».
"Це досить високотехнологічна річ, вона вимагає від людини вміння користуватися комп'ютером, щоб була наявність» Дії «, наявність електронних документів, які є далеко не у кожного, - це теж на цей час обмежує людей в тому, щоб вони могли це робити", - прокоментував юрист можливості віддаленої ідентифікації.
Він вважає, що виходом міг бути варіант, якби держава розробила автоматичний спосіб ідентифікації, наприклад, через електронні пенсійні посвідчення, які зараз видають переселенцям і які повинні були, згідно з порядком, містити електронний цифровий підпис, але на даний момент це не реалізовано.
"Це спосіб, який є у кожного. Зараз електронне пенсійне посвідчення, яке з банківською карткою разом, видається всім переселенцям. Але навіть у цьому випадку воно не підтягується автоматично. Тобто якби у людини з'явився автоматичний спосіб ідентифікації, це було б набагато простіше, ніж якщо їй потрібно використовувати комп'ютер, оформити електронні документи і тільки після цього у нього щось би з'являлося", - резюмував правозахисник.