У Слов'янську збираються підвищити вартість проїзду: що відомо
Сьогодні у Слов'янській міській раді проходять громадські слухання з питань підвищення вартості проїзду в громадському транспорті. За круглим столом керівництво ВЦА, перевізники, журналісти, жителі міста.
Про це повідомляє Східний Варіант.
На цей час вартість проїзду в Слов'янську - 6 гривень. У зв'язку з істотним підвищенням цін на паливо, перевізники хочуть підняти ціну до 10 гривень.
"Ми бачимо зростання цін не тільки в Слов'янську, а по всій країні. Ціна зросла майже у два рази. Всі хто працює на газу, у всіх галузей проблема. Поки дешевшої пропозиції на ринку немає. Сьогодні 50% рейсів не вийшло. Де є заміна електротранспортом - відмінно, але це кілька маршрутів. У віддалених районах такого немає, там жителі залишилися відрізаними від міста",
- зазначив голова ВЦА Вадим Лях.
Відповідаючи на питання громадськості, перевізники пояснили ціноутворення і чому не вигідно перейти на інший вид палива.
"Метан до витрати бензину йде 1:1, пропану витрачається вище на 30%, ніж бензин. Це виходить 23 гривні. Плюс до всього обладнання, сертифікація, перереєстрація. Тоді необхідно, щоб весь транспорт працював не тільки на газу, а й на бензині. Автобус заводиться спочатку на бензині, прогрівається і тоді переходить на пропан. тобто, це додаткові витрати. Якщо зараз, як нам прорахував київський інститут, при вартості палива 16 гривень, вартість проїзду повинна бути 10 гривень. Якщо ми перейдемо на пропан, то все одно опиняємося в мінусі.
— пояснив Юрій Кононенко.
За словами перевізника, на цей час дизелів-автобусів немає. Метан для всіх був найдешевшим видом палива до сьогоднішнього дня. Зараз перейти на інші автобуси, які заправляються дизпаливом, не можуть, адже ніхто не застрахований від нового зростання цін.
"Будь-який мер, я в тому числі зацікавлені, щоб ціна на перевезення була мінімальною і низькою. Я звіряю годинник і спілкуюся з керівниками сусідніх міст. Але наших жителів цікавить як доїхати з одного району в інший і за скільки. Я не найменше зацікавлений в тому, щоб ціна залишалася мінімальною. Це потрібна послуга ",
— зазначив Вадим Лях.
Як зазначили присутні депутати минулого скликання, перевізники не виконують умови договору. Багато автобусів переповнені, санітарні норми не дотримуються.
Один з найбільш обговорюваних питань - як прораховується тариф на проїзд. В автобусах не видають квитки й точної кількості пасажирів ми не знаємо. Моніторинг здійснюється фактично вручну: представники київського інституту проводять цілий день на певних маршрутах і фіксують кількість пасажирів як в годину пік, так і у вечірній час.
Від жителів звучали пропозиції установки відеореєстратора для фіксування кількості пасажирів, а також поступового переходу на електричний вид транспорту (тролейбуси). Також обговорювали розробку нових маршрутів у зв'язку з об'єднанням громади та поліпшення умов проїзду.
Після обговорень голова ВЦА разом з перевізниками пішли на закриту нараду для обговорення подальших дій
Дар'я Литовченко, Східний Варіант.