ЦНАП у прифронтовій зоні. Як отримує адмінпослуги Авдіївка та що потрібно знати містянам
Авдіївський ЦНАП обслуговує близько 30 тисяч громадян і надає майже двісті послуг. Як працює Центр за декілька кілометрів від бойових дій та під час епідемії коронавірусу.
Центр надання адміністративних послуг в Авдіївці діє з 2013 року. Тут працюють шість співробітників, які можуть надати близько 174 адміністративні послуги як при особистому прийомі, так і віддалено. Найближчим часом у планах розширити цей список на 50%.
Керівниця Центру Ірина Молчанова провела “Східному Варіанту” невеличку екскурсію, де показала, як працює ЦНАП за декілька кілометрів від лінії розмежування.
Робота під час коронавірусу
“У приміщенні ЦНАПу працює Відділ реєстрації. Це оформлення місця реєстрації, зняття з реєстрації. Державна реєстрація фізичних осіб підприємців та Державна реєстрація нерухомого майна. Ще є фахівець Ощадбанку, спеціаліст. Є термінал, яким теж користуються мешканці міста”, — розповідає керівниця.
Також частина послуг жителі та жительки Авдіївки можуть отримати онлайн.
Це дозволило скоротити особовий прийом громадян до 40%. Що важливо з точки зору безпеки в період епідемії COVID-19.
“Дуже багато питань щодо отримання послуг Держгеокадастру. Там є великий перелік послуг, які можна отримати онлайн і цим користуються. Досить багато послуг ми перевели на прийом документів через поштові відправлення. Ми рекомендуємо всім нашим заявникам, в яких є можливість, відправити документи поштою. І наразі обмежений доступ у будівлю ЦНАПу в нас. І ще попередній запис”, — пояснює Ірина Молчанова.
У ЦНАПі ведеться попередній прийом громадян, на який можна записатися заздалегідь. Бо все ж існує певний склад послуг, які необхідно подавати особисто.
ЦНАП на лінії розмежування
Від Авдіївки до окупованого Донецька всього 20 кілометрів. Це означає, що зовсім поряд знаходиться небезпечна зона бойових дій. За сім років неодноразово Авдіївка зазнавала обстрілів. Це позначилося й на роботі ЦНАПу. Хоча навіть під час активних боїв біля міста у 2014 році Центр роботи не зупиняв.
“Коли у нас не було світла, ми вмикали генератор на кілька годин. Роздруковували необхідні бланки, потім вручну їх заповнювали. Всі послуги, які ось тоді були життєво важливі для наших громадян, ми надавали”, — розповідає Ірина Молчанова.
Тоді співробітники та співробітниці ЦНАПу не тільки надавали адміністративні послуги, а й брали участь у роздачі гуманітарної допомоги. Пережили пряме попадання снаряду в будівлю.
Зараз ЦНАП знаходиться в приватному приміщенні, але сподіваються скоро переїхати в комунальну споруду. У будь-який момент Центр готовий до небезпечної ситуації.
“У нас тут є обладнане підвальне приміщення, яке навіть наші люди назвали бомбосховищем. Коли було загострення, то там знаходили притулок в момент, коли було дуже страшно.
Велике приміщення, з опаленням, там стоїть необхідна кількість води. Тому в разі, якщо, не дай Боже, щось буде відбуватися, ось тут у нас передбачена евакуація людей”, — розповідає директорка Центру.
Під час впровадження реформи децентралізації до Авдіївської ТГ було приєднано селище Опитне, що зараз є відрізаним від “великої землі”. Туди не можна потрапити стороннім — тільки місцеві або військові. Мешканці Опитного також потребують адмінпослуг, доступ до них не такий вже легкий, але Авдіївський ЦНАП робить все можливе.
“Там мобільний ЦНАП сьогодні зробити неможливо, тому що це небезпечно для наших співробітників. Там понад 50 осіб проживають. Для них у нас окрема процедура прийому. Ми їх приймаємо позачергово. Їх привозять спеціальним транспортом”, — пояснює директорка.
Допомога міжнародних організацій
З допомогою ПРООН Авдіївський ЦНАП познайомився у 2015 році. Тоді Центру не вистачало цифрових потужностей для оперативного надання послуг. Зокрема реєстрація місця проживання займала до 40 хвилин.
“Згідно із законом заявник повинен заповнити ряд документів сам. Бо у нас контингент різний. Тож ця процедура затягнулась на велику кількість часу. Люди часто робили помилки, неправильно заповнювали бланки, доводилося переробляти”, — пояснює керівниця.
Але все змінилося, коли Ірина Молчанова побувала на спеціалізованому тренінгу та ознайомитися з можливостями програм автоматизації надання адмінпослуг.
“ПРООН я дуже вдячна. Ми склали бізнес-план, описали суть проблеми. Вони приїхали ознайомилися з проблемою тут на місці. І придбали нам цю програму за 150 тисяч гривень”, — згадує Ірина Молчанова.
Зараз вся процедура займає до 15 хвилин при тому, що людина взагалі не заповнює ніяких бланків
Як звернутися до ЦНАПу без особистого візиту
Однією з важливих переваг в роботі ЦНАПу є те, що суттєву кількість послуг можна отримати онлайн.
Це послуги, пов'язані з ринком землі, реєстрацією юридичних осіб або фізичних осіб-підприємців. Отримати інформацію про стан субсидій, призначення субсидії, оформити допомогу при народженні дитини тощо.
Якщо для отримання послуги необхідна особиста присутність, то онлайн або телефоном можна отримати номер черги та час, на який треба буде прийти для отримання послуги.
Для того, щоб точно з'ясувати чи можна отримати онлайн ту послугу, що вам потрібна необхідно:
- Знайти сайт Центру надання послуг вашого міста
- Написати на електронну адресу, вказану на сайті, з запитом необхідної інформації
- Або зателефонувати за номером, вказаним на сайті для отримання необхідної інформації
Також на сайті ЦНАПу можна зареєструватися у Персональному кабінеті.
За допомогою Персонального кабінету можна замовляти послуги в електронному вигляді та перевіряти стан їх виконання.
***
Стаття підготована у межах проєкту «Корисні інструкції для безпечного життя», що реалізується ГО «Наш Дім — Слов'янськ» (онлайн-видання «Восточный Вариант») за технічного адміністрування ЗУРЦ у межах Програми ООН із відновлення та розбудови миру за фінансової підтримки урядів Данії, Швейцарії та Швеції.