![Три сторони Маріуполя. Навіщо в місті створюють туристичну навігацію?](https://v-variant.com.ua/wp-content/uploads/2021/09/11maryupol-navyhatsyia-1070x580.png)
Три сторони Маріуполя. Навіщо в місті створюють туристичну навігацію?
Морський, грецький, індустріальний. До кінця року в Маріуполі може з'явитися кілька нових і впізнаваних елементів. У пріоритеті — центр, старе місто і вокзали
На початку серпня в Маріуполі презентували туристичну навігацію. Це набір дороговказів, табличок і пілонів, на яких розміщуватиметься інформація про знакові для міста місця і маршрути.
Туристична навігація існує в багатьох європейських містах і допомагає туристам (а іноді й місцевим жителям) краще орієнтуватися в міському просторі.
«Східний варіант» поговорив з компанією, яка розробляла навігацію, щоб дізнатися, як цей проєкт змінить місто, чим примітний Маріуполь і що лягло в основу вказівників.
Найцікавіше — ще попереду
Проєктом туристичної навігації Маріуполя займається комунально-комерційне підприємство «m.EHUB» в партнерстві з компанією MoreInfo. За їхніми плечима понад 15 подібних проєктів в різних містах України та один в Казахстані.
«Ідея розробки єдиної міської туристичної навігації не нова. Навіть в нашому міському брендбуці були варіанти макетів навігації. Але це більше про дизайн, а не про функції. Туристична навігація робить місто зрозумілим і відкритим. Її функція — довести людину до місця і зорієнтувати, якщо, наприклад, у неї “сів” телефон або щось подібне», — коментує менеджерка з розвитку громадських просторів ККП «m.EHUB» Катерина Кадуріна.
![мариуполь навигация](https://v-variant.com.ua/wp-content/uploads/2021/09/maryupol-navyhatsyia_03-768x1024.jpg)
Щоб перейнятися духом міста і зрозуміти, про що буде черговий проєкт туристичної навігації, співробітники компанії-розробника приїжджали до Маріуполя спеціально і дізналися багато нового з історії міста.
«Для мене стало відкриттям, що бум виробництва почався тут не за радянських часів. Це сталося давно, ще до “совєтів”. І це було пов'язано з географічним розташуванням, з річкою Кальміус, яка протікає з Донецького регіону. Плюс величезна частина грецької історії міста: як сюди заселялися азовські греки. Мені здається, що Маріуполь — одне з найбільш недооцінених міст в сенсі туристичної перспективи», — розповідає голова компанії MoreInfo Михайло Дьомшин.
І ось цю ідею виробничого минулого і туристичного майбутнього розробники хочуть донести до людей. За опитуваннями, які проводила його компанія, маріупольці вважають, що найцікавіше у міста ще попереду. Про це говорить і сам Дьомшин.
Михайло вже кілька разів був в місті, в тому числі й п'ять років тому. Каже, що Маріуполь тоді виглядав зовсім по-іншому.
«Для мене зараз Маріуполь — це, напевно, спекотне місто фонтанів. Це місто, в якому можна посидіти в центрі, де-небудь в тіні. Дуже подобається, як все зроблено в Театральному сквері, що там можна і на газонах сидіти. Для мене Маріуполь — це курортне місто зі смачними та недорогими кафе, новими парками, пляжною зоною з пірсом», — перераховує Дьомшин.
Цікава гостям і корінним жителям
В основу туристичної навігації міста біля моря заклали два кольори — світло-блакитний і темно-синій. Тут же буде впізнаваний маріупольський шрифт, розроблений спеціально для міста у 2016 році.
«Кінцевий варіант навігації — це сталь перфорована, і вона пофарбована по бренду у світло-блакитний і темно-синій кольори. І тут у нас поєднання минулого і майбутнього Маріуполя. Минулого, як міста, в якому основний акцент — це виробництво, той же метал. І майбутнє — це туристичне місто. Одне з найцікавіших поєднань, яке може бути», — говорить Михайло.
Туристична навігація буде представлена п'ятьма різними елементами, які будуть розміщуватися в залежності від мети.
Наприклад, на пілонах, як на найбільших елементах, будуть розміщуватися мапи, інформація про знакове місце. Також будуть дороговкази, але їхня місія максимально проста — показувати напрямок, куди потрібно йти, щоб дістатися потрібного об'єкту, а також відстань і приблизний час, за який її можна подолати.
![мариуполь навигация](https://v-variant.com.ua/wp-content/uploads/2021/09/maryupol-navyhatsyia_02-1024x576.jpg)
На будівлях будуть інформаційні таблички з коротким описом історії об'єкта. Загалом же всі елементи навігації будуть представлені двома мовами: українською та англійською. Також всі міститимуть QR-код, перейшовши за яким, можна отримати більш детальну інформацію про маршрут.
Один з найцікавіших — оглядовий пілон, який встановлюватимуть біля частково зруйнованих локацій, щоб показати, як вони виглядали раніше.
Особливістю пілонів стануть візерунки, зображені за допомогою перфорації заліза. Деякі патерни відсилатимуть до автентичних грецьких візерунків.
![мариуполь навигация](https://v-variant.com.ua/wp-content/uploads/2021/09/maryupol-navyhatsyia_03.png)
Михайло Дьомшин припускає, що навігація буде цікава не тільки гостям міста, а й корінним маріупольцям:
«Це одна з частин, яка допомагає людині, яка живе в місті, відчувати турботу з боку міста про себе».
Зроблено на десятиліття
Туристична навігація широко використовується в різних містах Європи. Мабуть, найперша з них була створена і розташована на вулицях англійського міста Брістоль в 1996 році.
Населення міста швидко зростало, але нові мешканці та гості міста погано орієнтувалися в незнайомому місці. І тоді місцевий муніципалітет запустив в місті систему навігації. Її автор створив власну компанію, що займається навігацією і створювала подібні продукти для найбільших міст світу, зокрема, і для Нью-Йорка.
![мариуполь навигация](https://v-variant.com.ua/wp-content/uploads/2021/09/maryupol-navyhatsyia_02.png)
У 2003 році туристична навігація з'явилася в Барселоні, у 2009 в англійському місті Бат, а у 2013 — в Нью-Йорку. Остання вважається чи не найуспішнішим і найцікавішим проєктом туристичної навігації у світі.
![мариуполь навигация](https://v-variant.com.ua/wp-content/uploads/2021/09/maryupol-navyhatsyia.png)
Найбільша і найрозвиненіша мережа турнавігації розташована в Лондоні. Вона налічує близько 1700 вказівників. До того, як вона була уніфікована, в місті було понад 30 таких систем. Гості міста часто плуталися через те, що навігації відрізнялися одна від одної за дизайном і змістом.
![мариуполь навигация](https://v-variant.com.ua/wp-content/uploads/2021/09/maryupol-navyhatsyia_04.png)
Але важливо відзначити, що таблички, які були встановлені в містах 10, 15, а іноді й понад 20 років тому, досі користуються популярністю і привертають увагу.
Планується, що в Маріуполі перша партія об'єктів навігації буде встановлена до кінця цього року.
«Для початку це приблизно 35-40 об'єктів. Це і пілони, і таблички, і дороговкази. Всі вони будуть зосереджені в центрі та старій частині міста на найпопулярніших туристичних маршрутах, а також на вокзалах», — коментує Катерина Кадуріна.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.