У Маріуполі відсьогодні подорожчав проїзд у комунальному транспорті
У Маріуполі з 1 серпня набули чинності нові тарифи на проїзд у міському громадському транспорті. Місцеві жителі можуть заощадити, купивши місячний проїзний квиток.
Зокрема, від сьогодні вартість проїзду в автобусі і тролейбусі становить 10 гривень, а в трамваї - 9 гривень, про це пише mrpl.city.
За інформацією пресслужби міської ради, маріупольці, які користуються міським комунальним транспортом регулярно, можуть заощадити, купивши проїзні. Так, місячний проїзний для населення в автобусах, тролейбусах і трамваях коштуватиме 450 гривень. Студенти та школярі зможуть купити його зі знижкою 50% - за 225 гривень.
Зазначимо, що це найнижча ціна за проїзний квиток по Україні. В інших містах вартість проїзного від 500 до 1300 гривень.
"Користуватися проїзним дуже вигідно, якщо щодня здійснювати по дві поїздки, то вартість однієї складе 7,5 гривні, а для студентів і школярів - 3,75 гривні", - розповів директор департаменту транспорту і зв'язку міської ради Василь Клат.
При цьому, як зазначають у департаменті транспорту і зв'язку, економічно обґрунтований тариф для трамвая і тролейбуса становить 21 гривню, а для автобуса - понад 12 гривень.
Це пов'язано з тим, що вартість дизпалива з початку 2021 року зросла на 42%, а подорожчання окремих запчастин склало до 96%. Серед них - шини і гальмівні колодки. Наприклад, рік тому одна шина на автобус коштувала 4200 гривень, а цього року її вартість зросла до 8200 гривень.
Крім того, близько 200 тисяч маріупольців мають право на безкоштовний проїзд. У зв'язку з цим, збитки МТТУ становлять понад 400 мільйонів гривень. Вони покриваються з міського бюджету.
"Ми не можемо нескінченно брати гроші з міського бюджету на утримання транспорту. Якщо не підвищити проїзд зараз, ми будемо змушені скорочувати кількість маршрутів і частоту виходу транспорту, а значить збільшиться час його очікування", - поділився Василь Клат.
Також директор департаменту транспорту розповів, що за п'ять років Маріуполю вдалося повністю оновити транспортний парк. Ще в 2015 році в місті не було жодного автобуса, а сьогодні їх більше 60-ти. Якщо МТТУ і далі будуть фінансуватися з міськбюджету, то доведеться «забирати» гроші з реконструкції та ремонту доріг, шкіл, дитячих садків і парків.
Читайте також: У Маріуполі з технічних причин змінено рух трамваїв і тролейбусів