Переселенка з Донецька організувала з нуля виробництво ковбаси в Маріуполі
Переселенка з Донецька створила виробництво ковбаси в Маріуполі.
Про це повідомляє Східний варіант із посиланням на Проект USAID.
Світлана Стефківская (це за її прізвищем назвали торгову марку - "STEFANI") переїхала з сім'єю з Донецька в 2014 році. Там залишила бізнес і нерухомість.
На новому місці усе починала спочатку - без грантової підтримки, але з великим бажанням. Щоб розпочати справу, Світлана продала автомобіль. На ці гроші її команда з трьох людей придбала перше обладнання – коптильну камеру на 250 кг продукції. Ще частину грошей позичали, також взяли кредити на холодильну камеру та професійні сковороди.
Виготовляти м'ясо і ковбаси почали у 2019 році. Зараз в орендованому виробничому приміщенні виготовляють п'ятдесят видів ковбас та інших смаколиків з м'яса. Cировину (свинину, курятину) закуповують у місцевих фермерів.
Ковбаси і копченості роблять за європейськими рецептами – виключно з м’яса, без штучних барвників, з додаванням ароматних спецій. Щодня у цеху виготовляють 150 кілограмів продукції.
“Після запуску нашого цеху у жовтні торік, вперше ми вийшли з продукцією на місцевий ринок. Люди оцінили нашу ковбасу – так ми отримали перших клієнтів. За кілька місяців почався карантин. Потрібно було терміново переналаштуватися на продажі онлайн”, - розповідає Світлана Стефківська.
У соціальних мережах фермерка зі своїми колегами створила сторінки – почали продавати онлайн, коли ринки не працювали навесні.
Коли дізналися про фестиваль фермерів у Маріуполі, вирішили скористатися нагодою ще раз заявити про себе, поспілкуватися з покупцями, почути їхню думку. На Local Farmer Fest фермери продали усю продукцію. Маріупольці охоче купували натуральні м’ясні смаколики і брали контакти виробників.
“Фестиваль був неймовірний. Ми привезли на нього різну ковбасу і копчене м'ясо. Прямо на фестивалі смажили домашню ковбасу. Ми побачили, що люди готові купувати натуральне, що вони цікавляться фермерською продукцією. Це надихає працювати далі”, - сказала пані Світлана.
Менеджер з продажів “STEFANI” Олег Кушнерук на фестивалі проводив дегустацію для охочих. Купивши будь-який смаколик у фермерів-учасників, можна було отримати фірмову тарілку і прийти з нею на дегустацію смаколиків.
У планах “STEFANI” - розширення виробництва і виготовлення сиров’ялених ковбас. Колишня бухгалтерка, пані Світлана зараз не уявляє свого життя без м’ясних смаколиків. Тому у свої 63 роки щоранку поспішає до цеху – смажити, коптити і надсилати замовникам натуральні ковбаси від “STEFANI”.
“Це важко, щодня ця справа потребує багато роботи, ентузіазму. Але я люблю цю справу. Підприємництво дає можливість розвиватися і навчатися новому, це захоплює мене”, - говорить Світлана Стефківська.