Українська пенсія на ТОТ: про що питають на гарячій лінії Східного Варіанта
У лютому онлайн-медіа Східний Варіант запустило гарячу лінію “HelpPrint”. За період діяльності ініціативи команда опрацювала вже понад сотню звернень, зокрема від українців та українок з тимчасово окупованих територій України.
Запитувачка на ім’я Валентина (ім'я змінено з міркувань безпеки — ред.) звернулася у чат-бот гарячої лінії, аби дізнатися більше щодо нарахування української пенсії на тимчасово окупованій території. Команда Східного Варіанта взяла запит у роботу, розібравши тему з експертами також у статті: Українська пенсія в умовах окупації: як отримати та що потрібно знати?
Відомо, що спочатку потрібно подати заяву на поновлення виплат пенсії за допомогою відеоконференцзв’язку.
Подати заяву на відеоідентифікацію до Пенсійного фонду України можна одним зі способів:
- на Порталі електронних послуг ПФУ;
- зверніться на гарячу лінію ПФУ за телефонами: 0800 503 753, (044) 281 08 70, (044) 281 08 71 (із переліку питань оберіть “Питання щодо виплати пенсій та ідентифікації” і натисніть цифру 3 на клавіатурі телефону).
Для того, щоб подати заяву треба мати:
- Реквізити банківського рахунку або можливість його відкрити (українські банки дозволяють зробити це віддалено).
- Електронний цифровий підпис (ЕЦП). Зазвичай, якщо це ПриватБанк, Монобанк і в деяких випадках Ощадбанк, там можна створити електронний цифровий підпис і надалі заходити на портал Пенсійного фонду через нього.
Документи, які можуть знадобитись:
- паспорт громадянина України;
- РНОКПП (так званий «ідентифікаційний код»);
- трудова книжка;
- свідоцтво про народження (для дитини).
Після подачі заяви з вами зв’яжеться працівник ПФУ для узгодження часу та способу проведення відеоідентифікації протягом 30 календарних днів, але не раніше 10 робочих днів із дати подання заяви (звернення).
Зв’язок має здійснюватися через українські мобільні оператори або вказаний контактний телефон родичів з підконтрольних Україні територій.
Процедура встановлення особи може відбуватися будь-яким зручним способом: через Google Meet, Signal, Skype, Telegram, Viber, WhatsApp, Zoom.
Тривалість відеоідентифікації – орієнтовно 20 хвилин. У разі поганої якості відеозв’язку або його переривання узгоджується інша дата.
Після проходження ідентифікації Пенсійний фонд приймає рішення про встановлення особи одержувача та повідомляє результат не пізніше, ніж через 3 робочих дні. Результати можна також самостійно переглянути в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України у розділі “Мої звернення”.
Крім пояснення у матеріалі, операторка у чат-боті завжди радить запитувачам звернутися за онлайн-консультаціями до правозахисників, які розберуть індивідуально кожну ситуацію та зорієнтують у наступних кроках.
Як звернутися на гарячу лінію?
- Номер гарячої лінії (може змінюватись): +38 091 48 18 150
- Telegram: @Help_print_bot
- Електронна пошта: [email protected]
- Viber: Help Print Bot
- Skype: Help Print
- WhatsApp: Help Print
- Signal: +380738955177
- Telegram-бот медіа з можливістю зареєструвати звернення: @eastvar_bot
***
Читайте також: Евакуація дитини з ТОТ: про що питають українці та українки на гарячій лінії Східного Варіанта
Також читайте про те, куди мешканцям тимчасово окупованих територій звертатися по інформаційну, психологічну, юридичну допомогу саме від українських експертів.
Нагадаємо, що гаряча лінія "HelpPrint" створена командою онлайн-медіа Східний Варіант для мешканців прифронтових і тимчасово окупованих територій, а також переселенців, що потребують допомоги або бажають поділитися інформацією.
Гаряча лінія є повністю конфіденційним каналом спілкування. Ми гарантуємо безпеку та цілковиту анонімність.