У питанні незакриття неба в справі МН17 поставлена крапка, - посол України
Звіт Фонду безпеки польотів (Flight Safety Foundation) про завершення додаткового вивчення фактів щодо незакриття повітряного простору над сходом України на момент збиття рейсу МН17 розставив крапки над "і" щодо закриття неба у день катастрофи.
Про це в ексклюзивному коментарі кореспондентові Укрінформу в Гаазі сказав посол України в Нідерландах Всеволод Ченцов.
"Проведене додаткове вивчення фактів, яке є важливим, зокрема, для родичів загиблих, було покликано розставити крапки над "і" в питанні закриття неба у день трагедії. Україна з розумінням поставилась до цієї чутливої теми та співпрацювала в рамках додаткового вивчення фактів у повному обсязі, хоча вже надавала відповідну інформацію з даного питання в рамках технічного розслідування. Викладені у звіті результати підтверджують раніше зроблені висновки. Це відображено і у супровідному листі міністра закордонних справ Стефа Блока до парламенту. Відповідно, для України та всього світового співтовариства це підтвердження, що наша держава дотримувалась існуючих на той момент норм та правил, а також діяла відповідно до наявної у компетентних органів влади інформації. Позиція уряду Нідерландів про відсутність підстав до притягнення України до відповідальності була висловлена, зокрема за підсумками технічного розслідування, ще раніше і наразі підтвердилась. Оприлюднений 5 лютого звіт дозволяє розвіяти сумніви – якщо вони ще у когось залишались – і просуватись у справі притягнення винних до відповідальності", – наголосив Ченцов.
Він також зазначив, що цей звіт було підготовлено на доповнення до технічного розслідування, яке також охоплювало питання закриття повітряного простору та результати якого представила Рада з безпеки Нідерландів у жовтні 2015 року.
"Представлений же зараз звіт зосереджений виключно на питанні закриття неба, і в його основі – найбільш детальна інформація з даного питання. Ця інформація вказує на те, що Україна діяла відповідно до стандартів, застосовних на той момент. І уряд Нідерландів зробив на основі цієї інформації відповідні висновки", - підкреслив він.
Як повідомляв Укрінформ, парламент Нідерландів оприлюднив звіт про завершення додаткового вивчення фактів щодо незакриття повітряного простору над сходом України на момент збиття рейсу МН17.
У звіті Flight Safety Foundation зазначається про відсутність фактів, які б могли свідчити про те, що відповідальні за безпеку цивільної авіації державні органи України знали або могли знати про наявність загрози безпеці цивільної авіації над сходом України. Тому уряд Нідерландів не бачить підстав для перегляду своєї попередньої позиції, а саме відсутність переконливих юридичних доказів для притягнення України до відповідальності за міжнародним правом за неповне закриття авіапростору.
У жовтні 2019 року парламент Нідерландів підтримав пропозицію CDA (Християнсько-демократичної партії) щодо додаткового вивчення фактів довкола повітряного простору над сходом України в день збиття літака.
Українські урядовці неодноразово заявляли, що Україна діяла відповідно до чинних на той момент правил ІКАО та, спираючись на аналіз наявних ризиків, повідомляла про збройний конфлікт і запроваджувала заборони на польоти цивільної авіації. Спочатку не можна було літати нижче, ніж півтора кілометра, потім - нижче 7900 метрів. 14 липня 2014 року Україна запровадила заборону літати нижче 9800 метрів.
Пасажирський Boeing-777 "Малайзійських авіаліній", що виконував рейс МН17 з Амстердама до Куала-Лумпуру, був збитий збройними силами РФ над окупованим Донбасом 17 липня 2014 року. На борту лайнера перебували 283 пасажири і 15 членів екіпажу, всі вони загинули.
Міжнародна слідча група повідомила, що літак рейсу MH17 був збитий зенітно-ракетним комплексом "Бук", який належить 53-ій зенітно-ракетній бригаді протиповітряної оборони російських збройних сил, дислокованій у Курську.
У травні 2018 року Нідерланди та Австралія офіційно обвинуватили Росію у причетності до катастрофи рейсу МН17.