Ева Бельченко. Как стартап с востока Украины посетил Web Summit в Лиссабоне
На початку листопада у стартап-спільноті пролунала гучна подія — щорічний Web Summit, який у 2021 пройшов у серці Португалії Лісабоні. Понад 40 тисяч учасників зі 128 країн світу. Та україно-естонська команда стартапу Hologram.Global серед них. Як це було, розповідаю далі після розмови зі співзасновником Денисом Юрченком.
Стартап Hologram.Global — україно-естонський стартап, онлайн-конструктор для облаштування житла з каталогом реальних товарів. У 2020 команда пройшла програму інкубації від Центру стартапів 1991 та ГО SocialBoost, у якій працювала над проєктом. Засновники стартапу брати Денис та Станіслав Юрченки живуть і працюють у Таллінні, але зібрали команду розробників для створення проєкту саме в Маріуполі.
І що важливо — вся технічна команда в Україні — це молодь, яка має можливість не просто прокачувати свої навички та отримувати додатковий досвід. Вони відтепер є частиною стартап-бізнесу і мають унікальний кейс створення принципово нового ІТ-продукту.
Наразі проєкт готується до релізу, але команда не витрачає час та розширює нетворк. Саме тому було прийняте рішення вперше стати учасниками Web Summit. Це дійсно одна з наймасштабніших технологічних конференцій світу, яка з 2009 року збирає десятки тисяч учасників: стартапів, інвесторів та інших представників ІТ-спільноти світу. Це триденна міжнародна подія, на якій учасники можуть запітчити свій проєкт, взяти участь у ярмарку стартапів, знайти нові партнерства, знайомства та домовитися про інвестиції.
Як потрапити?
Майбутні учасники Web Summit мають зареєструватися, подати документи про свій стартап, пройти співбесіду, обрати певний пакет участі та врешті решт купити квитки. Кумедно, що Денис та Станіслав тричі відвідували інтерв'ю з менеджером події, оскільки через масштаби конференції у графіках співбесід виникали непорозуміння.
Але, на щастя, світ любить наполегливих, тож команда все ж таки запітчила свій проєкт, отримала рекомендацію до участі в ярмарку стартапів та класифікацію альфа — це такі проєкти-учасники, які претендують на отримання інвестицій у розмірі до 100 000 євро. Вартість участі для команди з 4-х людей була 1000 євро.
Що всередині?
Оскільки саміт триває три дні, а сама подія цього року відбувалася на грандіозному стадіоні Altice Arena & Fil, всередині існує складна організація. Ключовим є квиток, який визначає кількість днів для відвідування, локацію для виступу та допуск до зон відпочинку та фуд-кортів. Існують три основні ролі — простий учасник, стартап та інвестор, а всередині команд — чітка класифікація за рівнем розвитку стартапу та розміром необхідних інвестицій. Всі стенди стартапів стилізовані відповідно до конференції, а єдиний рекламний матеріал, яким можуть користуватися учасники — візитки.
“Під час спілкування із менеджером саміту, ми отримали категорію “альфа”, оскільки ще не мали офіційного релізу. — пояснює співзасновник стартапу Денис Юрченко. — Відповідно до цього ми мали певний ліміт в інвестиціях і обмежений доступ до фондів та інвесторів, які хочуть вкладати більше. Можливо, сильніший тестовий пітч змінив би ситуацію. І це варто враховувати наперед.
Але врешті решт ми отримали два цільових контакти — інвестора, з яким наразі ведемо перемовини, та команди українських розробників з Польщі, які працюють з VR-реальністю. З ними тепер готуємо колаборацію.
Загалом — ми у захваті. Це був перший досвід, але ми вже готуємося до нового заходу у Гельсінкі”.
Загалом команді за один день вдалося встановити майже сотню знайомств з представниками фондів, іншими стартап-командами та відвідувачами. До речі, цікавий факт — під бейджем учасника зустрічалися венчурні інвестори та бізнес-ангели, які уникали надмірної уваги маскуючись.
Які висновки?
Міжнародні події такого рівня — неймовірний досвід. По-перше, неоціненний нетворк. Ти ніколи не знаєш, який буст для твого бізнесу може ховатися за короткою розмовою з пересічним відвідувачем конференції. По-друге, досвід формату Elevator Pitch, тобто короткої презентації концепції свого продукту під час умовної подорожі у ліфті. По-третє, це випробування для стартапу, коли засновники бачать всі недоліки як на долоні. А отже можуть зробити свій бізнес сильнішим, ефективнішим та конкурентоспроможним.
Обидві частини команди — і естонські засновники, і розробники з Маріуполя — виграють від цього досвіду. Адже у кожного відтепер є уявлення та необхідні навички для розробки інноваційного бізнесу.
Тож будьте активні, не бійтеся тестувати нові формати та ніколи не зупиняйтеся.