"Люди забули вже, як виглядає вода": про проблеми з водопостачанням на окупованій Луганщині
Місцеві мешканці та мешканки тимчасово окупованої Луганщини б'ють на сполох через тривалу відсутність централізованого водопостачання. Окупанти чи не щодня повідомляють про аварійні ситуації та навіть створили графіки подачі води, проте діють вони далеко не завжди. Води може не бути тижнями, а якщо й з'являється, то з жахливим запахом “болота”, кажуть місцеві. Водночас рахунки за послуги продовжують надходити. Детальніше про цю ситуацію розповість Східний Варіант.
З 2014 року система централізованого водопостачання на тимчасово окупованій території Луганщини руйнувалася. Протягом останніх десяти років відсутність належного обслуговування та капітального ремонту призвела до численних аварій і проривів на водогонах. Окупаційна влада проводить точкові відновлення, однак вони не здатні забезпечити стабільне водопостачання для всього регіону.
На територіях, захоплених у 2022 році, ситуація ще гірша. За два роки окупації загарбники не зуміли відновити жодну інфраструктуру. Так, за даними Луганської ОВА, місцеві мешканці тимчасово окупованого Привілля, що поряд із Лисичанськом весь цей час змушені жити без електро- та водопостачання.
Підприємство “Луганськвода”, яке контролюється бойовиками “лнр”, майже щодня повідомляє про аварії на магістральних водоводах. Одна з останніх аварій сталася 10 червня на магістральному водоводі “Молодогвардійськ — Свердловськ”. Без води залишилось понад 50 тисяч людей.
Проте місцеві мешканці у коментарях висловлюють своє обурення, що навіть в населених пунктах, які не залежать від магістрального водоводу “Молодогвардійськ — Свердловськ”, вода відсутня.
“Суходільськ, начебто не належить до цієї магістралі, а води все одно немає”, — пише мешканка Луганщини в місцевій спільноті.
Жінка повідомила, що намагалася з'ясувати причину через гарячу лінію і зробили 17 дзвінків до диспетчера, однак не отримала жодної відповіді.
Згодом, підприємство “Луганськвода” на ці скарги заявило, що насправді окрім аварії на магістральному водоводі, також проводяться ремонтні роботи на насосній станції, через що вода відсутня ще в деяких населених пунктах.
Підприємство навіть розробило графік подачі води, однак він або не працює взагалі, або працює лише частково. Адже в коментарях місцевих чатів мешканці та мешканки масово розповідають про “ефективну” роботу окупаційної влади.
“Що ви брешете весь час? Постійно у вас ремонт, а толку нуль. І так, на Коцюбинського теж немає води, і не з 10, а з 7. Коли нормальні люди збираються на навчання і роботу”, — скаржиться місцева жителька.
“Пров. Донбасівський 55, немає води, постійно тільки після 11 ночі дають, і то, ледве біжить”, — обурюється луганчанка.
“Що таке вода з крана у Свердловську, по вулиці Залізнична вже місяць як не спостерігали. Була кілька разів, набрати тільки 5 відер можна було, і то не у всіх таке щастя було”, — розповідає мешканець Свердловська.
Крім цього, існує ще одна проблема: навіть якщо вода подається до кранів, її якість залишає бажати кращого або взагалі може бути не придатною для вживання.
“До речі, вода в крані з жахливим запахом болота”, — зазначає місцева жителька в коментарях під дописом “Луганськвода” про відновлення водопостачання.
У підприємства на це як завжди є пояснення: кажуть, що погіршення якості, збільшення кольору і каламутності, може бути спричинене сукупністю таких причин, як перерви в подачі води, ремонтні роботи й знос трубопроводів як на централізованій системі водопостачання, так і внутрішньобудинковій (у підвальних приміщеннях).
Однак, про розв'язання цієї проблеми ніхто не говорить. Окупанти не проявляють жодної зацікавленості у покращенні якості життя місцевого населення та забезпеченні їх елементарними умовами.
Це розуміють і самі мешканки та мешканці тимчасово окупованої Луганщини. Допомоги немає звідки чекати, а рахунки за послуги продовжують надходити.
“У “Луганськвода” совісті немає і вже не буде. Води немає, зате нараховують величезні суми, незрозуміло за що. Я думала, мене не торкнеться. У мене лічильник, плачу щомісяця, вода через день, а то тижнями немає. А борг є. Звідки? Немаленький. Майже за рік”, — ділиться луганчанка в коментарях місцевої спільноти.
Зважаючи на систематичні аварії та низьку якість водопостачання, можна прийти до висновку, що окупанти проявляють інтерес лише до своєї власної вигоди й тим самим продовжують посилювати гуманітарну кризу в регіоні. Ця безвідповідальність лише підтверджує неспроможність загарбницької влади забезпечити нормальні умови життя на тимчасово захоплених територіях.
***
Нагадаємо, що Східний Варіант запустив гарячу лінію “HelpPrint” для мешканців прифронтових і тимчасово окупованих територій. На цей канал зв’язку можуть звернутися люди, які потребують підтримки, допомоги або ті, хто бажають безпечно поділитися інформацією чи своєю історією. Також у Східного Варіанта працює сайт-дзеркало, який обходить блокування російських окупантів без VPN.