"У підвалі було холодно і голосно": українка поділилась спогадами виїзду з блокадного Маріуполя
У чат-бот гарячої лінії “HelpPrint”, яку у лютому запустила команда Східного Варіанта, продовжують надходити історії від українців та українок, що стали свідками російської агресії. Про початок повномасштабної війни у Маріуполі, російські бомбардування та евакуацію з міста на правах анонімності розповіла у чат-бот маріупольчанка.
Героїня статті — Катерина (ім'я змінено з міркувань безпеки — ред.) згадує той самий ранок, коли російська війна повернулась у Маріуполь з новою силою:
“24 лютого, зранку, я прокинулася, і перше, що побачила, як мій брат стоїть біля вікна, і каже, що почалася війна. У той день я була впевнена, що це все буде тривати недовго, але як я помилилась”.
За словами Катерини, перші дні повномасштабної війни у Маріуполі витримати було реально. Хоча б тому, що залишався доступ до води. Однак, незабаром стрілянина лунала все ближче до будинку дівчини. А в будинки поряд частіше почало прилітати.
“Тоді ми зрозуміли, що залишатися у квартирі небезпечно. І наша сім’я спустилася в підвал. У підвалі було постійно дуже холодно і голосно через велику кількість людей, але потім ми й до цього звикли. Пізніше до нас зайшли росіяни та сказали, що от-от літак почне скидати сюди бомби. Мов, хто хоче вижити, виходьте з підвалу, а хто ні, залишайтеся. Більша частина людей вийшла, але пам’ятаю, що деякі бабусі залишилися там”, — пригадує героїня.
Після виходу з підвалу, розповідає маріупольчанка, її сім’я намагалась виїхати з міста. Шлях розпочався до села Безіменне, в якому вони зупинилися у школі. Вже за декілька днів вони опинилися у селищі Чермалик, де вимушені були прожити місяць.
“Далі з селища через росію ми поїхали до Польщі, звідти автобусами через Литву, Латвію до Берліну. Незабаром після цієї довгої дороги на нас чекав потяг до Кельну, де ми та живемо вже 2 роки”, — поділилась Катерина.
***
Якщо ви, або ваші родичі, друзі готові поділитися своїми історіями — пишіть у чат-бот гарячої лінії Східного Варіанта “HelpPrint”. Ми зможемо опублікувати вашу історію на сайті медіа. Звісно, лише після вашої згоди.
Канали зв’язку з “HelpPrint”:
- Номер “гарячої лінії” (може змінюватись): +38 091 48 18 150
- Telegram: @Help_print_bot
- Telegram-бот з можливістю зареєструвати звернення: @eastvar_bot
- Viber: Help Print Bot
- Skype: Help Print
- WhatsApp: Help Print
- Електронна пошта: [email protected]