Освіта під час повномасштабної війни: як на Донеччині працюють освітньо-консультативні пункти
Що таке освітньо-консультативні пункти? Як вони працюють для школярів Донецької області? Та чи сприяють відновленню та посиленню освітнього процесу регіону? Відповіді дає Східний Варіант
Освітньо-консультативний пункт (ОКП) — це точка підтримки та допомоги дітям дошкільного і шкільного віку, яка розташовується у безпечних приміщеннях, визначених місцевими військовими адміністраціями. Докладніше про їхню роботу вже в матеріалі
Навіщо потрібні освітньо-консультативні пункти?
Рішення про роботу освітньо-консультативного пункту з урахуванням потреб населення, яке проживає на території громади, приймають військові адміністрації населених пунктів. Організаційні питання їхньої роботи вирішують місцеві органи управління освітою, про це Східному Варіанту розказала директорка Департаменту освіти й науки Донецької ОВА Тетяна Сідашева. За її словами, такі пункти працюють з урахуванням безпекової ситуації, за наявності цивільних захисних споруд та за окремим графіком згідно з бажанням батьків здобувачів дошкільної чи середньої освіти.
Головна мета роботи освітньо-консультативних пунктів — це допомогти дітям із засвоєнням знань під час воєнних дій. Батьки разом з дітьми можуть звернутися до ОКП за допомогою з практичних предметів, зокрема хімії, фізики, математики тощо. Додатково з дітьми працюють корекційні спеціалісти — психологи й логопеди.
За умови наявності фахівців, в освітньо-консультативних пунктах можна отримати консультації з наступних напрямків:
- Навчання та виховання дітей.
- Освітні послуги (підготовка дітей до школи, консультації з навчальних предметів, надолуження освітніх втрат, підготовка до національного мультипредметного тесту, корекційні заняття тощо).
- Послуги психологічної підтримки.
- Освоєння безпеки життєдіяльності (мінна безпека, правила поводження з вибухонебезпечними предметами, домедична допомога).
- Соціалізація учнів.
«До роботи в ОКП за визначеним графіком залучаються педагогічні працівники, психологи, соціальні педагоги, волонтери, які проживають або тимчасово перебувають у населених пунктах.Для отримання допомоги в ОКП батькам потрібно звернутися до органу управління освітою територіальної громади, до керівника закладу освіти за місцем здобуття освіти або до відповідального працівника ОКП», — розповідає Тетяна Сідашева.
37 освітньо-консультативних пунктів на Донеччині, ще 52 — за межами області
Очікується, що за допомогою роботи освітньо-консультативних пунктів, учні та учениці на Донеччині зможуть соціалізуватися, отримувати психолого-педагогічний супровід, підтримку позитивного емоційного настрою, актуалізують бажання вчитися та формування адекватної самооцінки. Це може бути суттєвою підтримкою загального освітнього процесу в області, який зазнав великих змін через повномасштабну війну.
Наприклад, роботу ОКП запроваджували у деокупованих Святогірську та Лимані. Через бойові дії та окупацію освітній процес у містах та громадах був порушений, а навчальні заклади — пошкоджені чи зруйновані. За допомогою таких пунктів школярі змогли підтримувати знання із загального освітнього процесу, а також отримати психологічну підтримку.
Станом на кінець січня цього року, на Донеччині працювали 37 освітньо-консультативних пунктів. Про це повідомляв начальник Донецької ОВА Вадим Філашкін. Тетяна Сідашева додатково зазначала, що такі пункти працюють і за межами Донецької області, а саме 52 ОКП, які розташовуються на базі гуманітарних хабів територіальних громад. Там внутрішньо переміщеним особам надаються відповідні послуги за потребами.
Річ у тім, що через обов’язкову евакуацію багато учнів із Донецької області почали навчатися в інших регіонах України, або за кордоном. До освітніх локацій, які працюють на базі гуманітарних хабів, вони зможуть звернутися за допомогою в навчанні.
«Працівник освітньо-консультативного пункту приймає осіб, які звернулися для отримання допомоги у сфері освіти, він надає консультації з питань організації освітнього процесу, інформує учасників освітнього процесу про роботу консультативного пункту, допомагає підтримувати зв’язок засобами Інтернету з учителями, які проводять заняття в дистанційному форматі, координує питання забезпечення підручниками тощо», — каже директорка Департаменту освіти й науки.
Куди звернутися щодо роботи ОКП?
Щодо питань про роботу освітньо-консультативних пунктів у вашому місті батьки учнів та учениць можуть звертатися до класних керівників або до керівників закладів освіти.
За докладнішою інформацією можна звернутися на гарячу лінію Донецької ОВА: 0–800–507–506
***
Ми створили цей матеріал як учасник Мережі “Вікно Відновлення”. Все про відновлення постраждалих регіонів України дізнавайтеся на єдиній платформі recovery.win