Сучасний хаб у шкільній теплиці. Як у Сєвєродонецьку заохочують дітей до навчання
Торік за гроші громадського бюджету на базі теплиці у Сєвєродонецькій школі №16 створили сучасний хаб “Terra Nova”. Його поділили на теоретичну та практичну локації. Які там зараз цікавинки та що ще планують зробити — в матеріалі “Східного варіанту”.
У теоретичній локації хабу “Terra Nova”, на перший погляд, стандартний шкільний клас. Проте, коли потрапляєш туди вперше, чуєш багато питань, сміху.
Одразу можна помітити, що дітям тут подобається вчитися.
Вчителька англійської мови та співавторка проєкту “Terra Nova” Надія Коробченко каже, що сьогодні в них з’явилася змога використовувати сучасні технології в навчанні:
“Це інтерактивний хаб. Ідея у нас виникла навесні, коли саме ми створили громадський проєкт. Тут — саме теоретична локація, де ми займаємось, навчаємось, працюємо з інтерактивними засобами. Це й віртуальна реальність, і додана реальність.
Ми будемо працювати й з гугл-експедиціями, і з різними навчальними додатками, щоб дітям було цікаво на уроках. Ви бачите, їм це дуже подобається. Звісно, що основна наша мета — це не тільки інтерактивний хаб, а й екологічне виховання наших дітей, тому що я вважаю, що це дуже важливо. Тому у нас є інша локація, де ми будемо вирощувати квіти, поливати їх”.
Аби можна було користуватися всіма додатками, за гроші громадського бюджету купили 10 смартфонів, 30 окулярів віртуальної реальності та планшет для вчителя.
Зараз тут проходять заняття з англійської та біології, розповідає Надія Коробченко.
“Тут буду не тільки я. Як автор, звісно, і як вчитель англійської більше вчу англійській. Тут буде і біологія, і географія. І ми будемо організовувати факультатив саме екологічного виховання. Моя колежанка, співавторка проєкту — саме вчителька біології”, — пояснює вона.
«Бачити, як росте рослина, цікавіше, аніж роздивлятися підручник»
У практичній локації облаштували стенди із всілякими рослинами. Опікується оранжереєю вчителька біології Тетяна Осколкова.
“Я дуже рада, що нарешті ми можемо поєднувати теоретичні знання, які отримують учні на уроках біології, з практичними навичками. У цьому приміщенні, ми його називаємо “розумна теплиця”, можемо висаджувати, вивчати різні види розмноження рослин. Слідкувати, досліджувати, починаючи з насіннячка і закінчуючи висадкою рослин на відкритому ґрунті, тим самим прикрашаючи нашу пришкільну ділянку”.
Старшокласники на уроках біології вже сьогодні мають змогу практикуватися у висадці рослин та доглядом за ними.
“Сьогодні, наприклад, у нас на уроці висаджують дуже цікаву рослину — матіола. Це дуже пахуча, красива рослина, яка буде прикрашати нашу школу. Старшокласники, до речі, вміють все це самі вже робити та вчать молодших школярів. Ми таку в нашому проєкті обрали цікаву методику, що навчаю не тільки я, а ще й старші учні молодших. Це дуже цікаво, особливо малечі, коли вони бачать, що їх вчить не вчитель, а їхні дорослі друзі”.
Єлизавета Неудакіна — одна з таких наставниць. Розповідає, що їй дуже подобається працювати з рослинами та навчати цього дітей.
“Зараз настала весна, тому ми кожного дня вирощуємо якісь рослини. Вчора ми саджали батіону та жоржину, потім ми будемо садити насіння матіоли. Це доволі така капризна рослина, тому ми сподіваємося, що вона проросте та буде цвісти ще довго. Після того, як наша теплиця оновилася, ми нарешті отримали змогу відпрацьовувати наші практичні навички, щоб у майбутньому це було корисно”.
Що було? Як стало? Та що планують?
За словами вчителів, це перший ремонт, який зазнала теплиця із моменту свого будівництва. Надія Коробченко згадує: там, де зараз навчальний кабінет, було щось схоже на комору:
“Тут нічого не було. Я дуже жалкую, що не зробила фото до та після. Тому що тут було дуже страшно, скажімо так. Тут була дерев’яна підлога. Ця теплиця не бачила ремонту з дня свого започаткування. Це її перший ремонт, і ось такий ось гарний. Завдяки громадському проєкту, завдяки допомозі батьків учнів, і всіх, хто віддав свої голоси за наш проєкт”.
За 800 тисяч гривень з міського бюджету зробили практично все з нуля, додає Тетяна Осколкова.
“Зробили все. Тобто повністю теплиця була зруйнована. Вона розпадалася. У нас на стелі було скло, яке було вибите. Тому, по-перше, наша гордість, наша шана будівельникам і всім, хто нас підтримував, — це сучасна стеля з полікарбонату. Вона дуже добре пропускає світло, вона пропускає повітря, і це чудово. Це сучасна теплиця, сучасні технології. Звісно, у нас тут зроблений, як дівчатка кажуть, “в стилі лофт” ремонт, нові столи. Також за ці гроші ми замовили велику кількість ґрунту, велику кількість насіння. Все це входило в наш проєкт. Ми навіть незабаром будемо замовляти каліфорнійських хробаків, аби вони розпушували наш ґрунт”.
Окрім хробаків, розповідає Тетяна, у них дуже амбітні плани щодо теплиці.
“В наших планах — створити секторну таку модель теплиці. У нас будуть екзотичні рослини. Дітки п’ятого-шостого класу вже працюють над цим і вдома вже пробують посадити манго, авокадо. Їм це теж дуже цікаво. Ми будемо вирощувати зелень для нашої їдальні. Ми будемо вирощувати дуже велику кількість квітів. Шостий клас запропонував нам зробити куточок із сукулентами, кактусами, тому що вони дуже полюбляють цю рослину”.
Окрім безпосередньо самої теплиці, вчителі планують збільшити кількість локацій свого хабу.
“Ми хочемо створити на другому поверсі (а в нашій теплиці є ще другий поверх, який поки що не відремонтований) нову локацію географічного напрямку, де у нас буде нова обсерваторія, якої немає взагалі в нашій області ніде”, — каже вчителька.
Аби втілити у життя всі плани, Тетяна та Надія планують подати заявку ще й на наступний конкурс проєктів громадського бюджету.