4 млн грн на дорогу Донеччини, яка знаходиться за 20 км від лінії фронту: навіщо таке рішення?
У листопаді Шахівська сільська військова адміністрація (Покровський район) оголосила тендер на 3,9 млн грн для проведення ремонту автодороги неподалік села Золотий Колодязь. Точка, де проходить ремонт, знаходиться приблизно за 20 км від лінії фронту.
Східний Варіант дізнався докладніше про тендер, його доцільність на цей час та спитав думку у військових щодо необхідності ремонтувати дороги біля лінії фронту
Ремонт 950 метрів за 3,9 млн грн?
18 листопада Шахівська сільська військова адміністрація оголосила тендер «Послуги з поточного ремонту автодороги з асфальтобетонним покриттям, розташованої біля траси Т0514 в точці з координатами 48.56319, 37.20879, проходить через с. Золотий Колодязь, у точку з координатами 48.45458.28329 на землях Шахівської сільської ради, а саме від точки 48.468650 37.268333 по 48.466829 37.268676, від точки 48.490725 37.263956 по 48.487881 37.263698, від точки 48.493740 37.264041 по 48.497665 37.264127». Його вартість — 3,9 млн грн. Відповідно до сайту Держзакупівлі, пропозиції були розглянуті до 3 грудня.
Переможцем тендеру визначено ФОП Щетинін Дмитро Дмитрович, який і раніше виконував замовлення на ремонт автодоріг у Донецькій області.
Замовлення передбачає знімання асфальтобетонного покриття дороги за допомогою машин для холодного фрезерування, улаштування вирівнювального шару зі шлаку та щебеню та ямковий ремонт. Усі роботи мають завершити до 31 грудня.
Ремонт автодороги здійснюється з урахуванням протоколу № 27 від 21 листопада 2024 року робочої групи при голові Покровської районної державної адміністрації Володимирові Замотаєві, повідомили Східному Варіанту в Шахівській сільській військовій адміністрації.
«Зауважувалось, що належне утримання об’їзних доріг знаходиться на постійному контролі, оскільки в разі складної безпекової ситуації вони можуть бути використані, як евакуаційні, з можливістю проїзду по них автобусів та легкових авто. Також було офіційне звернення до начальника Шахівської сільської військової адміністрації від військового керівництва, стосовно проведення поточного ремонту саме цього автошляху, для поліпшення логістичного сполучення на території громади», — повідомили в Шахівській СВА.
Буде відремонтована ділянка дороги загальною довжиною в 950 метрів та площею 3050 кв. м. Ремонт виконується за кошти Шахівської СВА.
Рішення про проведення ремонту дороги, яка приблизно за 20 км від лінії фронту, викликало обговорення в соціальних мережах. Частина користувачів та користувачок засудили його, обґрунтовуючи це недоцільним використанням коштів.
Думка військових
Поруч із критикою були коментарі військовослужбовців, які, навпаки, казали про важливість відремонтованих доріг неподалік лінії фронту. За їхніми словами, це може врятувати життя людині в критичний момент. Східний Варіант вирішив докладніше розпитати бійців про це.
Один із водіїв-санітарів евакуаційного відділення, бригада якого працює на курахівському напрямку, анонімно поділився, що дороги в поганому стані були «справжнім випробуванням» для нього:
«Ще влітку евакуаційні дороги були в жахливому стані, для поранених дорога в безпечне місце було ще тим випробуванням. Уявіть собі людину зі зламаним тазом, чи із застряглими в хребті уламками. Його бажано взагалі не турбувати й зафіксувати в більш-менш зручному для нього положенні. А замість цього його шпурляють по вибоїнах та ямах, бо водію треба доставити пораненого якнайшвидше, бо по автівках евака працюють ворожі дрони. Ви навіть не уявляєте ту кількість людей, яку врятувала відремонтована дорога поблизу Курахове. І це не тільки ті люди, яких змогли вивезти, а й ті хлопці, які змогли оперативно проїхати небезпечні зони, де працюють ворожі дрони».
Дорожнє покриття біля лінії бойового зіткнення вкрай важливе, щоби бойові підрозділи мали можливість виконувати поставлені задачі, каже водій-санітар.
«Також уявіть людину з масивною кровотечею. Людина стече кровʼю повністю всього за три хвилини. І бойові медики роблять усе, щоб стан пораненого не погіршувався. І щоби поранений залишився живим, його треба доставити якнайшвидше до умов, де з ним можуть працювати хірурги. Якщо вся дорога буде в ямах, то швидкість буде значно меншою, і легкий поранений дуже швидко може перейти у важкий стан, а важкий “300” дуже швидко стане “200”. А тепер задумайтесь над тим, що є люди, яких уже не повернути, бо їх просто не встигли довезти. А могли б і жити…».