"Спільнота Відновлення": як переселенки з Луганщини запустили виробництво екологічної домашньої косметики
Юлія Подобєд — засновниця бренду екологічної косметики та крафтового мила «Cubanita soap». Пізніше до неї доєдналися переселенки з Луганська Марина та Наталя, щоб допомагати в розвитку та просуванні бренду. Юлія, Марина та Наталя — амбасадорки «Спільноти Відновлення» та лауреатки відзнаки «Незламні зі сходу». Їхню історію розповідає Східний Варіант
«Спільнота Відновлення» — засноване Східним Варіантом ком’юніті незламних жителів сходу, які заново поставили на рейки свою діяльність у сфері бізнесу чи в громадському секторі. Люди, якими ми захоплюємось та про яких хочемо розповісти якнайбільшій кількості людей. Бо такі історії варті вашої уваги та підтримки. Підтримайте створення таких історій — долучайтесь до «Спільноти Відновлення» та підтримайте Східний Варіант донейтом.
***
«Хто використовує домашню косметику — до косметики з масмаркетів не повертається»
Юлія Подобєд народилася та провела дитинство в Хрустальному Луганської області. Місто довелося залишити після окупації терористичними силами «лнр» у 2014 році. До повномасштабного вторгнення дівчина проживала в Ірпені, що поруч із Києвом, та працювала в Міністерстві регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України.
Ідея створити бренд екологічно чистої косметики, зокрема мила, виникла у Юлії ще під час карантинних обмежень через COVID-19.
Адже тоді чистота рук потребувала постійної уваги та мала надважливе значення.
«Мило із масмаркету виготовляється із нафтопереробних продуктів, які висушують шкіру, і вона починає лущитись. Ще мій чоловік полюбляє спорт і може приймати душ декілька разів вдень після тренувань. Так шкіра може швидко висушуватися. А ще я люблю творчість. Виготовлення мила — це хімія, хімія творчості, хімія запахів, хімія олій», — розповідає Юлія Подобєд.
До того ж Юлія є головою громадської організації «Алконост», яка займається допомогою людям з інвалідністю та членам їхніх сімей. Поділившись ідеєю про виготовлення мила зі своїми однодумцями з організації, Юлія отримала велику підтримку. Це ще більше надихнуло на початок власного бізнесу.
«Ще була така ідея, що мило виготовлятимуть люди з інвалідністю. А при продажах мила кошти будуть відраховуватися на закупку продуктових наборів членам нашої організації», — розповідає Юлія.
Після початку повномасштабної війни Юлія з родиною виїхала з Ірпеня до Рівного, де пробула пʼять місяців. Навіть там вона варила мило, щоб хоч якось відволіктися від воєнних дій.
На жаль, одного дня Юлія потрапила під скорочення та втратила роботу в Міністерстві. Та саме це стало головним поштовхом для заснування торгової марки та початку роботи українського бренду екологічної косметики «Cubanita soap». Пізніше до Юлії доєдналися Марина та Наталя, які родом також були з Луганська. Уже разом підприємиці почали створювати різноманітні форми, аромати та кольори мила.
«Кожна з нас робить свій внесок у виробництво. Ця справа вже стала для нас, як родинна!», — каже Юлія Подобєд.
Крафтове мило з натуральних інгредієнтів
Мило «Cubanita soap» виготовляється в домашніх умовах. Юлія каже, що це крафтове, натуральне та рустикальне мило:
«У нашого бренда в пріоритеті натуральні інгредієнти — це олія, трави та ароматичні компоненти. Ми не використовуємо штучних хімічних добавок. Уся продукція є ручною роботою. Це додає унікальності та індивідуальності кожному шматку мила. Під час виготовлення використовуються різноманітні аромати та текстури, щоб кожен клієнт міг знайти для себе відповідний варіант».
Підприємиця ділиться тим, як проходить процес виготовлення натурального мила. Перший крок — це вибір інгредієнтів. До того ж важливо обирати якісні та натуральні інгредієнти без штучних добавок. Наступний етап — змішування лугу та олій. Луг змішується з маслами, створюючи хімічну реакцію, відому, як сапоніфікація. У результаті цієї реакції утворюється гліцерин та мило.
Далі додаються ароматичні компоненти, кольори, трави, після чого готова суміш заливається у форми до повного затвердіння. Цей процес може тривати кілька днів.
«Деякі види натурального мила потребують витримування протягом кількох тижнів або місяців для покращення якості та твердості. Готове мило обгортають спеціальною упаковкою, яка є біорозкладною та не несе шкоди для природи», — каже пані Юлія.
Сьогодні серед асортименту «Cubanita soap» є мило для обличчя та тіла, дитяче мило, мило з екзотичними ароматами, травʼянисте, масляне, антицелюлітне, антисептичне та мило-скраб. Кожна позиція має свої унікальні властивості.
«Додатково ми продаємо натуральні мочалки, які в’яжуть члени нашої організації — люди з інвалідністю. Ще виробляємо твердий шампунь із білою глиною для всіх типів волосся. Цей шампунь можна покласти в сумку й мандрувати без додаткових баночок, які обтяжують мандрівника. Шампунь виготовляється з кокосового масла», — розповідає засновниця бренду.
Найближчим часом «Cubanita soap» планує додати у виробництво різні види шампунів, у тому числі для дітей, та шампуні-скраби. Місяць тому бренд виграв грантову заявку від гуманітарної організації Help Hilfe zur Selbshilfe, що якраз сприятиме розширенню та покращенню виробництва.
Юлія розповідає, що бачила в створенні бренду можливість розпочати власний бізнес із виготовлення натурального мила. Тому це стало для неї важливим.
«Українським підприємцям зараз важливо працювати, адже саме так вони продовжують сприяти економічній підтримці країни, створенню добробуту, створенню робочих місць, підтримці соціальних програм. Захисники та захисниці боронять нашу країну, а бренд «Cubanita soap» надає добробут і затишок нашим сім’ям. Наші пріоритети — це екологічні, сертифіковані інгредієнти та екологічна упаковка», — наголошує підприємиця.
Як підтримати?
Слідкувати за продукцією та новинами бренду «Cubanita soap» можна в соціальній мережі Instagram.
Продукцію бренду також можна знайти в магазині подарунків «Добродій», який працює в ТЦ «Україна» та «Retroville» у Києві.
***