Лайк за лайк: скільки кандидати в Маріуполі витратили на рекламу в соціальних мережах
Понад 10 тисяч доларів на саморекламу. Хто з маріупольських кандидатів найбільше вклався в інтернет-піар
25 жовтня в Україні пройшли місцеві вибори. «Східний варіант» підрахував витрати партій на рекламу під час передвиборчої кампанії-2020. У сумі вийшло майже 300 тисяч гривень, і це лише реклама в Facebook і Instagram, без урахування реклами в YouTube, Twitter і традиційної зовнішньої реклами та агітлистівок.
Відзначимо, що суми коштів, витрачених на рекламу партій в соцмережах приблизні, тому що крім локальних сторінок партій, прив'язаних до конкретного міста, місцеві осередки та кандидатів рекламують сторінки партій, які перебувають у складі Верховної Ради України та сторінки нардепів.
«Опозиційна платформа — За життя»
На рекламу кандидата в мери Маріуполя Володимира Клименка, лідера партії «Опозиційна платформа — За життя» в Facebook і Instagram витратили 6 154 доларів — приблизно 175 тисяч гривень. З інформації, наданої Facebook, це найбільша сума, витрачена на рекламу політиками на місцевих виборах в Маріуполі. Сторінка була створена 21 серпня 2020 року.
Значна частина реклами партії була присвячена самому Володимиру Клименку, його однопартійці з Маріуполя практично не рекламувалися.
На показ одного поста в стрічці в середньому вкладалося до 100 доларів. Дорожчих постів не багато: пост вартістю 200-299 доларів (відео з рекламою партійної програми соцзахисту) і ще один за 300-399 доларів — рекламний пост з висловлюваннями Клименка про те, що в першу чергу влада повинна займатися житлово-комунальними проблемами. Найчастіше споживачами реклами Володимира Клименка є жінки віком 35-44 років. Реклама публікується російською мовою. Після виборів сторінка не замовляє рекламу.
«Блок Вадима Бойченка»
Партія чинного мера Маріуполя Вадима Бойченка «Блок Вадима Бойченка» витратила на рекламу в Facebook і Instagram 2 413 доларів — приблизно 69 тисяч гривень. Сторінка партії зареєстрована в Facebook 24 серпня 2020 року.
Здебільшого сторінкою рекламувалися конкретні кандидати від партії до міської ради, публічні події, пов'язані з партією, фрагменти політичної програми партії, а також ролики з чинним мером Маріуполя Вадимом Бойченком. Реклама публікувалася українською мовою.
В середньому, в показ одного поста вкладалося не більше 100 доларів (Facebook надає інформацію в точності до сотень), є кілька публікацій, в які вкладено від 100 до 199 доларів. Найчастіше аудиторія рекламних постів — жінки віком 35-44 років. Після виборів сторінка не замовляє рекламу.
«Слуга Народу»
Партія «Слуга Народу» в Маріуполі вклала у рекламу місцевого осередку партії 1 836 доларів — приблизно 52 тисячі гривень. Сторінка партії (одна з декількох, але саме через неї велася рекламна діяльність в соціальних мережах) створена 8 жовтня 2020 року.
Пости після виборів продовжують рекламуватися. Один з рекламованих постів — відеоролик, де лідерка партії в Маріуполі Ксенія Сухова розповідає, що в місті зроблено і які її подальші плани. На рекламу цього ролика в Facebook і Instagram витрачено від 800 до 899 доларів, найбільш високооплачуваний пост сторінки. Решта постів рекламувалися лише в Facebook. Найчастіше споживачами реклами «Слуги Народу» є жінки віком 35-44 років. Реклама публікується українською мовою.
«Сила Людей»
У рекламу місцевого осередку партії «Сила людей» під час передвиборчої кампанії було вкладено 246 доларів — близько 7 тисяч гривень. Сторінка була створена 26 серпня 2015 року, перед попередніми місцевими виборами. Решта 136 з 382 доларів — політична реклама на сторінці у 2019 році, вона не стосується до місцевих виборів.
Здебільшого на сторінці рекламуються публічні благодійні акції партії, загальний рекламний ролик партії та ролик з лідером місцевого осередку Максимом Бородіним. В цілому витрати на рекламу кожного окремого поста не перевищують 100 доларів. Основна аудиторія рекламних постів в Instagram — чоловіки 25-34 років, у Facebook — жінки 35-44 років. Реклама публікується українською мовою. Після виборів сторінка не замовляє рекламу.
«Батьківщина»
Місцевий осередок партії «Батьківщина» витратив на рекламу менш як 100 доларів. Сторінка створена 22 липня 2020 року. Рекламувався єдиний ролик — відеоінтерв'ю лідера осередку в Маріуполі Юрія Булави про актуальні проблеми міста. Ролик рекламувався в Facebook і Messenger. Джерело фінансування не вказано. Основна аудиторія рекламного поста — жінки 55-64 років. Якщо інші партії вказували регіоном поширення реклами Донецьку область, рекламний пост «Батьківщини» охоплював практично всю Україну.
Рекламні лідери в Україні
За останні 30 днів лідером серед замовників політичної реклами в Україні є партія «Наш край» — майже 71 тисяча доларів, за нею йде «За Майбутнє» — понад 59 тисяч доларів, замикає трійку лідерів «Демократична Сокира» 55 тисяч доларів.