UA
UA RU
17 Жовтня 2024, 15:11
17135
Радянський наратив у новій обгортці: як окупанти створюють міфи про "луганський характер"
Антифейк

Радянський наратив у новій обгортці: як окупанти створюють міфи про "луганський характер"

Загарбницька влада на тимчасово окупованих територіях Луганщини запустила нову пропагандистську програму під назвою “Луганський характер”, спрямовану на виховання дітей за методичкою радянської ідеології. Створюючи загони “вереснят”, “піонерів” і “трудівників”, окупанти намагаються нав’язати молодому поколінню викривлене уявлення про історію та колективізм.

Далі у статті Східний Варіант розвіє ці фальшиві наративи та розповість, що насправді за міфом про “луганський характер” ховається чергова спроба перетворення молодого покоління українців на носіїв російської ідеології.

Наратив: програма “луганський характер” виховує у дітей працьовитість, колективізм і патріотизм на прикладах радянських героїв, аби зміцнити традиційні цінності Луганщини

луганський характер
Скриншоти пропагандистських ЗМІ

Окупанти на тимчасово захоплених територіях продовжують активно впроваджувати свою пропагандистську програму, намагаючись сформувати у дітей спотворене уявлення про історію та суспільні цінності. Останній приклад використання такого наративу — нова освітня програма “Луганський характер”, що покликана зміцнювати відчуття колективізму серед школярів Луганщини.

луганський характер
Скриншоти пропагандистських ЗМІ

Як стверджує гауляйтер так званої “лнр” Леонід Пасічник, ключовою метою програми є розвиток “відчуття колективізму, товариського плеча, взаємодопомоги та співчуття”, а базується вона на “найкращих методах радянської системи виховання дітей і молоді”.

“Луганський характер” передбачає створення спільнот, подібних до радянських організацій: “сентябрята”, “піонери” та “трудівники”.

луганський характер
Фото: з сайту ZMINA

Голова Луганської ОВА Артем Лисогор пояснює, що так званий “характер” формуватимуть у школярів поступово: молодші класи отримають назву “вереснята”, учні середніх класів стануть “піонерами”, а старшокласники — “трудовиками”, але це звання ще потрібно буде заслужити, виконуючи “суспільно корисні роботи”. 

За даними Центру прав людини ZMINA, програму “Луганський характер” почали втілювати на базі осередків російського пропагандистського руху дітей та молоді “Рух перших”. Її мета — виховати у підростаючого покоління “патріотизм, почуття товариства, доброти, любові до Батьківщини”.

Наприклад, у тимчасово окупованому Сіверськодонецьку (до перейменування Сєвєродонецьк — ред.) окупанти вже залучили школярів до цієї пропагандистської ініціативи. Відтак, першокласників урочисто посвятили в “орлята-сентябрята”. Піонерські галстуки дітям пов'язав самопроголошений мер Сіверськодонецька Микола Моргунов. Про це йдеться на ресурсах окупантів.

Під час своєї промови Моргунов заявив, що вчителі та батьки мають допомагати виховувати у дітей “луганський характер”, що, за його словами, передбачає “вірність вітчизні” — маючи на увазі вірність росії та окупаційній владі.

луганський характер
Скриншоти пропагандистських ЗМІ

Спростування

Впровадження радянських наративів серед школярів є одним із ключових інструментів, які росія застосовує для довготривалої асиміляції українських територій. Згідно з даними Центру національного спротиву, це частина ширшої стратегії, спрямованої на знищення української культурної спадщини та перетворення молодого покоління на носіїв російської ідеології.

Окупаційна адміністрація намагається переконати молодь у тому, що “луганський характер” є частиною їхньої культурної ідентичності, але насправді це всього лише засіб контролю, спрямований на підрив національної свідомості та традицій.

луганський характер
Фото: росмедіа

Подібно до пропагандистської організації “Рух перших”, мета і цілі “Луганського характеру” є частиною загальної ідеології, спрямованої на формування у дітей та молоді прокремлівських цінностей і ідеалів. 

У Центрі національного спротиву України розповіли, що за допомогою таких організацій та програм окупанти намагаються виховати нове покоління, яке буде лояльним до влади, сприймаючи образ “великої росії” як позитивний. Таким чином, молодь стає потенційним носієм нових ідеологій, що сприяють підтримці російської політики.

Крім ідеологічного виховання, такі ініціативи дають загарбникам можливість контролювати навчальний процес, впливаючи на те, які знання та інформацію отримують діти. Це дозволяє активно поширювати історичні та політичні наративи, які вигідні окупантам, і контролювати, як молодь сприймає своє минуле та сучасність.

Отже, це не просто повернення до радянських символів, а продумана стратегія, що має на меті забезпечити довготривалу стабільність російського режиму, підриваючи основи української культурної ідентичності.

***

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Поділитись:
21 Листопада Четвер
23:30

Кількість боїв сьогодні на фронті сягнула 174

22:58

Ще два Герої України отримали орден "Золота Зірка" за бої на Донеччині

22:30

Донеччина та Луганщина у трійці найбільш екологічно постраждалих від війни регіонів (інфографіка)

21:59

49 закладів охорони здоров’я Луганщини працюють на підконтрольній Україні території

21:44

Агент руху "АТЕШ" допоміг Силам оборони знищити на Донеччині підрозділ БпЛА армії рф

20:59

У момент удару по Костянтинівці поранені були у своїх оселях: одна у важкому стані

20:49

Житло для ВПО Для переселенців з Луганщини доступні 24 місцеві та 3 районні програми забезпечення житлом

20:21

На Костянтинівку армія рф скинула 2 авіабомби: поранено 6 людей (фото)

На Костянтинівку армія рф скинула 2 авіабомби: поранено 6 людей (фото)
19:54

Російський удар по Дніпру: путін заявив про випробування новітньої ракети середньої дальності "Орєшнік" (доповнено)

19:22

На Донеччині затвердили список спортсменів-кандидатів на участь в наступній Олімпіаді

18:59

Зеленський вручив "Хрест бойових заслуг" командиру десантників, які нищили росіян у Білогорівці

18:50

На Донеччині запустили в роботу 173 котельні: всі з запланованих

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: